گروه سینمایی هنرآنلاین: ایناریتو که پس از فیلم تحسین‌شده خود «بازگشته» دیگر روی صندلی کارگردانی ننشسته بود، از مدتی پیش پروژه تازه‌اش را با نام موقت «برزخ» بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش در مکزیک کلید زده است. او پیش‌تر بخش‌هایی از «بابل» را هم در لوکیشن‌های مکزیکوسیتی جلوی دوربین برده بود اما «برزخ» نخستین فیلم ایناریتو پس از «زندگی سگی» در ۲۰۰۲ است که تمام ماجراهای آن در پایتخت مکزیک می‌گذرد.

گفته می‌شود «برزخ» یک روایت امروزی از اوضاع سیاسی و اجتماعی مکزیک است اما کسی از ریز داستان آن خبر ندارد. مهم‌ترین چهره پشت دوربین و عوامل تولید فیلم تازه ایناریتو کسی نیست جز داریوش خنجی، مدیر فیلمبرداری ایرانی‌تبار. دانیل خیمنز کاچو بازیگر اصلی «برزخ» است که با بزرگانی چون پدرو آلمودووار در «آموزش بد»، لوکرسیا مارتل آرژانتینی و آپیچاتپونگ ویراستاکول تایلندی همکاری کرده است.

یوجنیو کابایرو که برای همکاری در پروژه «هزارتوی پن» گی‌یرمو دل‌تورو برنده اسکار شده و جزو همکاران آلفونسو کوارون در فیلم سینمایی «رما» بوده، مدیر تولید «برزخ» است. خنجی که فیلمبردار «هفت» دیوید فینچر و «جواهرهای تراش‌نخورده» بوده، این بار با ایناریتو همکاری می‌کند. او جای امانوئل لوبسکی را گرفته که با دو فیلم پیشین ایناریتو «بردمن» و «بازگشته» اسکار برده بود.