به گزارش هنرآنلاین، معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای دو مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفته‌اند، امشب اینجا هستید.

وی افزود: با علیرضا غفاری کارگردان «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آشنا هستم و می‌دانم که تا چه اندازه به مسائل سینما حساس است. ایشان سال‌ها در مطبوعات فعالیت داشته و حالا هم با فیلم زیبای خود به سینما آمده است.

این هنرمند درباره علت حضور نیافتن کارگردان «سبالو» در آیین دیدار فیلمش مطرح کرد: محسن نساوند کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست، اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب اینجا هستم. از آنجاکه وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست، ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد.

تهیه کننده «سبالو» درباره این مستند خاطرنشان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.

معتمدآریا در پایان خاطرنشان کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.

فاطمه معتمدآریا، علیرضا غفاری، مهران عباسی مدیرعامل موزه سینما، پیمان ناجی، مهدی گلستانه، زهرا مشتاق، محمود گبرلو، هادی آفریده، امیر عابدی و برخی از اهالی رسانه در این آیین حضور داشتند.

«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در هنروتجربه در یک بسته روی پرده رفته‌اند.

عوامل مستند «سبالو» عبارتند از تهیه‌کننده: فاطمه معتمدآریا، کارگردان: محسن نساوند، دستیار کارگردان و تدوین: عابدین رمضانی، فیلمبردار: آیین ایرانی، بهتاش کمه زری، سعید بوشهری، مهرداد افراسیابی و علی کارگر، موسیقی: حبیب مفتاح و محسن شریفیان، مشاور پروژه: سیف‌الله صمدیان و انیس قناعت، صدابردار: محمد بوشهری و آریو انصاری، صداگذار: امین محمدی، اصلاح رنگ: محمد زرین پور، تصاویر هوایی: کوروش زارعی، مجتبی هدایت‌جو و کاوه زارعی، طراح پوستر: محترم نساوند، مسعود نساوند، برنامه‌ریز: امیر یوسف اکبرزاده، مدیر تولید: بهمن رسولی، مترجم: مرجان مدرس، عکاس: بابک منصوریان، سیدحسین حسینی، سیدمحمد فاطمی و با سپاس از: سعید عرب زاده، آرشیو تصاویر و عکس: محمدرضا بلادی، عماد دباش‌زاده، نجف کازرونی (مستند اربعین) ناصر تقوایی، مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش‌آشتیانی، سرمایه‌گذار: محسن نساوند و تولید سال ۱۳۹۸.