سرویس سینمایی هنرآنلاین: نشریه معتبر ورایتی در آمریکا نخستین تصویر اختصاصی از بازیگر نوجوان ایرانی را در سریال «شهیدان باکری» رونمایی کرد. زمانی که ستاره و قهرمان فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجیدی بود، پس از بردن جایزه مارچلو ماسترویانی در جشنواره ونیز امسال، خیلی زود راه خود را در دنیای بازیگری باز کرد.

حجازی‌فر در نخستین تجربه کارگردانی خود نقش شهید مهدی باکری را در مجموعه فاخر «شهیدان باکری» ایفا می‌کند. او برای زمانی هم یک نقش سخت و پرچالش در نظر گرفته است؛ نوجوانی که داوطلبانه به جبهه‌های دفاع مقدس می‌رود و ناگهان درمی‌یابد همراه دوست نوجوان خود در محاصره نیروهای متجاوز رژیم بعث عراق گرفتار آمده است.

مجیدی که روح‌الله و دیگر بازیگران نوجوان «خورشید» را از میان کودکان کار خیابان‌های تهران و پس از گرفتن آزمون بازیکری از بیش از سه هزار کودک برگزیده، همزمان با نمایش فیلم در ونیز از آینده درخشان زمانی در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون ایران خبر داده بود. او در گفتگو با ورایتی هم از موفقیت کشف خود ابراز خوشحالی می‌کند.

«خورشید» یکی از 15 فیلم برگزیده در فهرست ابتدایی نامزدهای بهترین فیلم بلند بین‌المللی در نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است. به این ترتیب، شاید روح‌الله زمانی در بخش بازیگری اسکار 2021 هم بتواند چشم رای‌‌دهنده‌های آکادمی را بگیرد و نخستین نامزدی اسکار را در رشته بازیگری برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.