سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم جاده‌ای "سرزمین آواره‌ها" به کارگردانی کلویی ژائو برنده سه جایزه از چهل و یکمین جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن شد تا راه خود را برای رسیدن به جوایز اسکار هموارتر کند.

"سرزمین آواره‌ها" جایزه بهترین فیلم سال را برد، درحالی‌که فرانسیس مکدورمند ستاره فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن سال شد و ژائو جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس سال را نیز از آن خود کرد.

به گزارش گاردین، فیلم ژائو سپتامبر امسال بعد از دریافت جایزه شیر طلایی بهترین فیلم سال در جشنواره ونیز در رادار جوایز سینمایی قرار گرفت و جزو فهرست فیلم‌های ساخت کارگردانان زن شد که بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند.

فیلم بریتانیایی ترسناک "سِنت مود" به کارگردانی رز گلس نیز در این دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن، سه جایزه گرفت، شامل جایزه آتن‌بورو فیلم بریتانیایی/ایرلندی سال، جایزه فیلیپ فرنچ فیلمساز بریتانیایی/ایرلندی نوظهور برای رز گلس و جایزه بازیگر زن بریتانیایی/ایرلندی سال برای مورویز کلارک برای "زیبایی ابدی".

فیلم با موضوعِ بلوغ "Rocks" به کارگردانی سارا گاورون که داستانش در لندن روی می‌دهد، شش نامزدی کسب کرده بود و در نهایت در دو بخش بهترین بازیگر جوان بریتانیایی/ایرلندی سال برای باکی بَکرِی و بهترین دستاورد تکنیکی سال برای لوسی پاردی مسئول انتخاب بازیگران پیروز شد.

چادویک بوزمن که اوت امسال در ۴۳ سالگی از دنیا رفت برای "بلک باتم ما رِینی" بهترین بازیگر مرد سال شناخته شد. جایزه بازیگر زن مکمل سال به ماریا باکالووا برای "بورات فیلم بعدی" رسید و شان پارکس برای "مانگرو" بهترین بازیگر مرد مکمل سال لقب گرفت.

جایزه بهترین کارگردان سال به استیو مک‌کویین برای "تبر کوچک" رسید؛ مجموعه‌ای شامل پنج فیلم که "مانگرو" یکی از آن‌هاست. داستان این مجموعه که "راک عشاق" یا "لاورز راک"، "قرمز، سفید و آبی"، "الکس ویتل" و "آموزش" چهار فیلم دیگر آن هستند، در فاصله دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ روی می‌دهد و هر یک داستانی متفاوت از مهاجران هند غربی (یک منطقه از شمال اقیانوس اطلس در دریای کارائیب) در لندن را روایت می‌کنند.

برندگان چهل و یکمین جوایز فیلم حلقه منتقدان در مراسمی که به طور آنلاین برگزار و از کانال این گروه در یوتیوب پخش شد، معرفی شدند.

بخش فیلم حلقه منتقدان در حال حاضر متشکل از بیش از ۱۵۰ منتقد و نویسنده است. این حلقه سال ۱۹۱۳ تأسیس شد و بجز بخش فیلم، بخش‌های تئاتر، موسیقی، رقص، هنرهای تجسمی و کتاب را نیز شامل می‌شود. حلقه منتقدان بیش از ۵۰۰ عضو دارد و قدیمی‌ترین گروه منتقد در بریتانیا است.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان لندن به شرح زیر است:

فیلم سال: "سرزمین آواره‌ها" (Nomadland) به کارگردانی کلویی ژائو

فیلم خارجی‌زبان سال: "یک دور دیگر" (Another Round) به کارگردانی توماس وینتربرگ (دانمارک/هلند/سوئد)

مستند سال: "گروهی" (Collective) به کارگردانی الکساندر ناناو

جایزه آتن‌بورو فیلم بریتانیایی/ایرلندی سال: "سِنت مود" (Saint Maud) به کارگردانی رز گلس

کارگردان سال: استیو مک‌کویین برای "تبر کوچک" (Small Axe)

فیلمنامه‌نویس سال: کلویی ژائو برای "سرزمین آواره‌ها"

بازیگر زن سال: فرانسیس مکدورمند برای "سرزمین آواره‌ها"

بازیگر مرد سال: چادویک بوزمن برای "بلک باتم ما رِینی" (Ma Rainey’s Black Bottom)

بازیگر زن مکمل سال: ماریا باکالووا برای "بورات فیلم بعدی" (Borat Subsequent Moviefilm)

بازیگر مرد مکمل سال: شان پارکس برای "مانگرو" (Mangrove)

بازیگر زن بریتانیایی/ایرلندی سال (برای مجموعه آثار): مورویز کلارک برای "زیبایی ابدی" (Eternal Beauty) و "سِنت مود"

بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال: ریز احمد برای "Mogul Mowgli" و "صدای متال" (Sound of Metal)

جایزه فیلیپ فرنچ فیلمساز بریتانیایی/ایرلندی نوظهور: رز گلس برای "سِنت مود"

بازیگر جوان بریتانیایی/ایرلندی سال: باکی بَکرِی برای "Rocks"

فیلم کوتاه بریتانیایی/ایرلندی سال: "خداحافظی طولانی" (The Long Goodbye)

دستاورد تکنیکی سال: "Rocks" – لوسی پاردی – انتخاب بازیگران