سرویس سینمایی هنرآنلاین: علی انصاریان متولد 1356 بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس و استقلال بود. او سال 1375 با بازی در تیم فجر شهید سپاسی شیراز بازی در فوتبال را آغاز کرد و پس از 15 سال بازی حرفه‌ای در نهایت سال 1390 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و سمت سینما و تلویزیون آمد.

البته انصاریان در اواسط دهه هشتاد و همزمان با سال‌های پایانی فوتبال‌اش در چند سریال و تله‌فیلم به ایفای نقش پرداخت که سریال "زیر آسمان شهر" نخستین تجربه او بود. او البته سال 1385 در فیلم "پاداش سکوت" مازیار میری هم نقش کوتاهی ایفا کرد که در ورودش یه عرصه بازیگری اثرگذار بود.

انصاریان بعد از این فیلم در چند سریال تلویزیونی مثل "چارخونه"، "خانه اجاره‌ای"، "نقطه‌چین"، "محکومین" و "کیمیا" بازی کرد و همزمان در چند سریال شبکه نمایش خانگی مانند "آسپرین"، "شام ایرانی" و "هدیه" هم حضور داشت.

او بعد از فیلم "پاداش سکوت" در فیلم چشمگیر و مطرحی بازی نکرد و بیشتر فیلم‌هایی که در آن حضور داشت تله‌فیلم یا فیلم‌هایی تجاری بودند. "اژدر"، "حس خوب زندگی" و "کلوپ همسران" فیلم‌هایی بودند که انصاریان در آن به ایفای نقش پرداخت. انصاریان از سال 98 در مقام تهیه‌کننده چند فیلم کوتاه تهیه کرد و همزمان در چند فیلم کوتاه هم به ایفای نقش پرداخت که کمی وجهه حرفه‌ای او را ارتقا بخشید.

رمانتیسم

او امسال در فیلم "رُمانتیسم عماد و طوبا"، جدیدترین اثر کاوه صباغ‌زاده بازی کرد. فیلمی که در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار به نمایش درآمد و به نوعی حرفه‌ای‌ترین کار او به حساب می‌آید. انصاریان پیش از این در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود دلش بسیار برای فیلم دیدن در سالن سینما تنگ شده است. آخرین حضور او مقابل دوربین به فیلم "قطع فوری" ساخته مریم بحرالعلومی برمی‌گردد.

علی انصاریان همراه مهرداد میناوند به مناسبت بازی استقلال و پرسپولیس در یک برنامه اینترنتی حضور یافت که به نظر می‌رسد علت ابتلای هر دو نفر آنها به ویروس کرونا شرکت کردن در این برنامه بود. هشتم بهمن میناوند به دیار باقی شتافت و انصاریان هم به دلیل وخیم شدن حالش به بیمارستان منتقل شد و در نهایت پس از تلاش بسیار کادر درمان روز 15 بهمن تسلیم این ویروس منحوس شد و چشم بر جهان فانی فروبست.