سرویس سینمایی هنرآنلاین: پاندمی کووید-۱۹ و آشفتگی‌های ناشی از آن دنیای سینما را در سراسر جهان به هم ریخت.

هالیوود به‌عنوان مرکز فیلمسازی بزرگ دنیا نیز بسیار تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، به‌طوری‌که تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌هایی که تماشاگران انتظارشان را می‌کشیدند، به تعویق افتاد. این فهرست بلندبالا از بلاک‌باسترهای اکشن مانند "بلک ویدو" و "برای مردن وقت نیست" تا فیلم علمی تخیلی "تل‌ماسه" به کارگردانی دنی ویلنو را شامل می‌شود؛ فیلم‌هایی که حالا قرار است هم‌زمان با اکران در سالن‌های سینما از طریق سرویس‌های پخش آنلاین نیز در دسترس تماشاگران قرار بگیرند.

سال ۲۰۲۱، همچنان سال اکران دنباله‌ فیلم‌های محبوب مانند فیلم ترسناک "یک مکان آرام قسمت ۲"، انیمیشن خانوادگی "مینیون‌ها: ظهور گرو" و "ازدحام فضایی: یک میراث جدید" است.

حالا که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در بسیاری از کشورها در حال انجام است، اهالی سینما به بازگشایی سالن‌ها امیدوار شده‌اند و دوست دارند با بهتر شدن شرایط شاهد بازگشت تماشاگران به سینماها باشند.

در این گزارش، فیلم‌های هالیوودی مهم که قرار است در سال پیش رو روی پرده بروند، معرفی شده‌اند.

Raya+and+the+Last+Dragon

"رایا و آخرین اژدها" (Raya and the Last Dragon)

تاریخ اکران: ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)

انیمیشن کامپیوتری "رایا و آخرین اژدها" به کارگردانی دان هال و کارلوس لوپز استرادا، تازه‌ترین تولید والت دیزنی پیکچرز و والت دیزنی انیمیشن استودیوز است و در آن کلی ماری تِرَن بجای رایا شخصیت اصلی فیلم و آکوافینا بجای سیسو آخرین اژدها صحبت کرده‌اند. داستان در قلمروی لوماندرا که تجسم مجدد زمین است و ساکنان آن را یک تمدن باستانی تشکیل می‌دهند، روی می‌دهد. جنگجویی به نام رایا مصمم است آخرین اژدها را پیدا کند. موسیقی متن "رایا و آخرین اژدها" ساخته جیمز نیوتن هوارد است. فیلم ابتدا قرار بود از ۵ مارس تنها در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شود، اما به خاطر پاندمی کووید-۱۹، از ۲ آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) از طریق سرویس پخش آنلاین دیزنی پلاس نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. "رایا و آخرین اژدها" اولین فیلم بلند انیمیشن هالیوودی است که بر یک قهرمان زن از آسیای جنوب شرقی تمرکز دارد.

Coming 2 America

"ورود به آمریکا ۲" (Coming ۲ America)

تاریخ اکران: ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹)

ادی مورفی در دنباله فیلم موفق "ورود به آمریکا" (۱۹۸۸) به کارگردانی جان لندیس، نقش آکیم شاهزاده آفریقایی را تکرار کرده است. در اولین "ورود به آمریکا"، شاهزاده آکیم چون به دختری که پدرش برای ازدواج با او در نظر گرفته، علاقه ندارد، همراه دوستش سِمی (با بازی آرسنیو هال) به آمریکا می‌آید و در آنجا شیفته دختری می‌شود. در "ورود به آمریکا ۲" به کارگردانی کریگ بروئر، شاهزاده آکیم قرار است شاه زامودا شود، اما پی می‌برد که در آمریکا یک پسر (با بازی جرمین فاولر) دارد. او باید به آمریکا برگردد تا وارث غیرمنتظره خود را ببیند و... هال نیز نقش خود در فیلم اول را تکرار کرده است. شرکت آمازون استودیوز "ورود به آمریکا ۲" را هم‌زمان با اکران در سینماها به‌طور دیجیتالی نیز از طریق پرایم ویدیو به نمایش درمی‌آورد.

Godzilla vs. Kong

"گودزیلا در برابر کونگ" (Godzilla vs. Kong)

تاریخ اکران: ۲۶ مارس (۶ فروردین ۱۴۰۰)

"گودزیلا در برابر کونگ" به کارگردانی آدام وینگارد دنباله فیلم‌های "گودزیلا: شاه هیولاها" (۲۰۱۹) و "کونگ: جزیره جمجمه" (۲۰۱۷) است و دو هیولای معروف را در یک نبرد حماسی در برابر هم قرار می‌دهد، درحالی‌که انسان‌ها امیدوارند با هدف پس گرفتن سیاره، از شر هر دو راحت شوند. الکساندر اسکاشگورد، میلی بابی براون و ربکا هال در این فیلم که تولید شرکت لجندری پیکچرز است، بازی می‌کنند.

No Time to Die

"برای مردن وقت نیست" (No Time to Die)

تاریخ اکران: ۲ آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۰)

دانیل کریگ در "برای مردن وقت نیست" بیست و پنجمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند، برای پنجمین و آخرین بار در نقش مأمور ۷ ظاهر شده است. جیمز باند این بار دیگر در سرویس مخفی فعال نیست و زندگی آرامی را در جامائیکا می‌گذراند، اما این آرامش کوتاه‌مدت است. فلیکس لایتر (با بازی جفری رایت) دوست قدیمی‌اش در سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) پیش او می‌رود و تقاضای کمک می‌کند. مأموریت او نجات یک دانشمند است که او را ربوده‌اند، اما این مأموریت خطرناک‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و باند را به دنبال سافین (رامی مالک) یک آدم شرور و اسرارآمیز می‌کشاند که مجهز به تکنولوژی جدید و خطرناک است. لیا سیدو، لاشانا لینچ، بن ویشاو، نائومی هریس، بیلی ماگنوسن، آنا دی آرماس، رالف فاینس (رِیف فاینز)، روری کینیر، دیوید دنیک و دالی بن‌صلاح از دیگر بازیگران "برای مردن وقت نیست" به کارگردانی کری جوجی فوکوناگا هستند که ابتدا قرار بود نوامبر ۲۰۱۹ اکران شود، اما تاریخ نمایش آن به‌دفعات به تعویق افتاد. دانیل کریگ اولین بار در سال ۲۰۰۶ در فیلم "کازینو رویال" به نقش مأمور سرویس مخفی بریتانیا ظاهر شد. او در سه فیلم دیگر این مجموعه شامل "کوانتوم تسکین"، "اسکای‌فال" و "اسپکتر" نیز نقش مأمور ۷ را ایفاء کرد. مجموعه باند با حضور کریگ به لحاظ تجاری بسیار موفق بود. "اسکای‌فال" در ۲۰۱۲ حدود ۱٫۱ میلیارد دلار فروخت و "اسپکتر" در ۲۰۱۵ حدود ۸۸۰ میلیون دلار در دنیا به دست آورد.

A Quiet Place Part II

"یک مکان آرام قسمت ۲" (A Quiet Place Part II)

تاریخ اکران: ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰)

فیلم ترسناک "یک مکان آرام قسمت ۲" دنباله فیلم تحسین‌شده "یک مکان آرام" (۲۰۱۸) به کارگردانی جان کراسینسکی است. کراسینسکی بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشست و مانند فیلم اول در آن بازی‌ کرد، هرچند با توجه به مرگ شخصیت او در آن فیلم، از طریق سکانس‌های فلاش‌بک در فیلم جدید حضور دارد. امیلی بلانت، میلیسِنت سیمونز و نُوا جوپ نیز نقش‌های خود در اولین "یک مکان آرام" را تکرار کرده‌اند. داستان آن فیلم در سال ۲۰۲۰ روی می‌دهد و درباره خانواده‌ آبوت است که باید خود را از مخلوقاتی که صرفاً از روی صدا شکار می‌کنند، مخفی نگه دارند و در سکوت زندگی کنند. در فیلم تازه، خانواده متوجه می‌شوند تهدیدات دیگری نیز متوجه آن‌هاست. کیلیان مورفی و جایمن هانسو نیز به گروه بازیگران فیلم اضافه شده‌اند. "یک مکان آرام قسمت ۲" را پارامونت پیکچرز روانه سینماها می‌کند. این فیلم هم ابتدا برای اکران در مارس ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، اما شیوع کرونا، چند بار تاریخ نمایش فیلم را به تعویق انداخت.

Black Widow

"بلک ویدو" (Black Widow)

تاریخ اکران: ۷ مه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰)

اسکارلت جوهانسن بالاخره نقش ناتاشا رامانوف / بلک ویدو را در یک فیلم مستقل از دیگر ابرقهرمانانِ شرکت‌های دیزنی و مارول بازی کرد. داستان فیلم در فاصله فیلم‌ "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" (۲۰۱۶) و سری فیلم‌های "انتقامجویان" روی می‌دهد. در فیلم، ناتاشا رامانوف باید فرار کند و با گذشته خود به‌عنوان یک جاسوس روبرو شود، و این مدت‌ها پیش از پیوستن او به گروه انتقامجویان یا اَوِنجرز است. دیوید هاربور، فلورنس پیو، ریچل وایس، ویلیام هرت و اُ-تی فاگبنلی نیز در "بلک ویدو" به کارگردانی کیت شورتلند بازی می‌کنند. بیست و چهارمین فیلم "جهان سینمایی مارول" ابتدا قرار بود مه ۲۰۲۰ روی پرده سینماها برود، اما شیوع کووید-۱۹ اجازه این کار را نداد.

Cruella

"کروئلا" (Cruella)

تاریخ اکران: ۲۸ مه (۷ خرداد ۱۴۰۰)

کمدی جنایی "کروئلا" به کارگردانی کریگ گیلسپی بر مبنای شخصیت منفی کروئلا دِ ویل رمان "صد و یک سگ خالدار" (۱۹۵۶) نوشته دودی اسمیت و فیلم انیمیشن دیزنی در ۱۹۶۱ ساخته شده و در آن اما استون نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند. اما تامپسن، جول فرای، پل والتر هاوزر و مارک استرانگ نیز در این فیلم بازی می‌کنند که داستانش در صحنه پانک و مد لندن دهه ۱۹۷۰ روی می‌دهد. فیلم ماجراهای کروئلا طراح مد جوان را دنبال می‌کند که علاقه زیادی به پوست سگ‌ها بخصوص سگ‌های خالدار دارد و درنهایت به یک افسانه بی‌رحم و ترسناک تبدیل می‌شود. والت دیزنی پیکچرز تهیه‌کننده "کروئلا" است. گلن کلوز که در بازسازی زنده "صد و یک سگ خالدار" (۱۹۹۶) نقش اصلی را بازی کرد، مدیر تولید فیلم جدید است.

Fast+&+Furious+9

"سریع و خشمگین ۹" (Fast & Furious ۹)

تاریخ اکران: ۲۸ مه (۷ خرداد ۱۴۰۰)

"سریع و خشمگین ۹" به کارگردانی جاستین لین نهمین فیلم مجموعه سینمایی اکشن "سریع و خشمگین" است. این فیلم دنباله "سرنوشت خشمگین" (۲۰۱۷) و اولین فیلم از زمان "سریع و خشمگین ۶" (۲۰۱۳) است که لین کارگردانی کرده. وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسن، کریس "لوداکریس" بریجز، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، هلن میرن و شارلیز ترون در "سریع و خشمگین ۹" بازی می‌کنند که ابتدا قرار بود آوریل ۲۰۱۹ اکران شود. در فیلم جدید اعضای گروه و خانواده دومینیک تورتو مسابقه‌دهنده خیابانی (با بازی دیزل) برای مبارزه با یکی از بااستعدادترین آدمکش‌های دنیا و راننده‌های زبده گرد هم می‌آیند. جان سینا در فیلم نقش یاکوب برادر دومینیک را که سال‌ها از او دور بوده، بازی می‌کند.

The French Dispatch

"گزارش فرانسوی" (The French Dispatch)

تاریخ اکران: بهار

وس اندرسن در تازه‌ترین ساخته خود مانند بسیاری از فیلم‌های قبلی‌اش ستاره‌های مختلفی را گرد هم آورده است. تیموتی شالامه، تیلدا سوئینتن، سرشا رونان، بیل موری، جفری رایت، فرانسیس مکدورمند، الیزابت ماس، بنیسیو دل تورو، ویلم دافو، آدرین برودی، لیا سیدو، کریستوف والتس، اوئن ویلسن، جیسن شوارتزمن، آنجلیکا هیوستن و خیلی‌های دیگر در فیلم پرستاره "گزارش فرانسوی" بازی می‌کنند که قرار بود امسال در بخش رسمی هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآید، اما به خاطر لغو جشنواره این اتفاق نیفتاد. داستان فیلم در دفتر یک روزنامه آمریکایی در شهری خیالی در فرانسه روی می‌دهد. از "گزارش فرانسوی" به‌عنوان "نامه عاشقانه به خبرنگاران" یاد شده است. فیلم سه خط داستانی متفاوت را پی می‌گیرد.

Ghostbusters Afterlife

"شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" (Ghostbusters: Afterlife)

تاریخ اکران: ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

کمدی درام فراطبیعی "شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" به کارگردانی جیسن رایتمن، دنباله مستقیم دو فیلم "شکارچیان روح" (۱۹۸۴) به کارگردانی پدرش ایوان ریتمن و"شکارچیان روح ۲" (۱۹۸۹)، و چهارمین فیلم مجموعه "شکارچیان روح" است. بیل موری، دان آیکروید، ارنی هادسن، سیگورنی ویور و انی پاتس نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را تکرار کرده‌اند. کری کون، فین وولفهارد، مک‌کنا گریس و پل راد نیز در "شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" بازی می‌کنند. داستان فیلم سی سال بعد از اتفاقات فیلم دوم روی می‌دهد. یک خانواده به شهری کوچک نقل مکان می‌کنند، جایی که به ارتباط خود با شکارچیان روحِ اصلی و میراث مخفی پدربزرگ خود پی می‌برند. "شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" نیز قرار بود ژوئیه ۲۰۲۰ اکران شود، اما تاریخ نمایش آن به تعویق افتاد.

In the Heights

"در هایتس" (In the Heights)

تاریخ اکران: ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۴۰۰)

درام موزیکال "در هایتس" را جان ام. چو از روی نمایشی موزیکال به همین نام که در ۲۰۰۷ در برادوی روی صحنه رفت، کارگردانی کرده است. آنتونی راموس، کوری هاوکینز و لزلی گریس در این فیلم به تهیه‌کنندگی لین-مانوئل میراندا بازی می‌کنند. (موسیقی و شعر نمایش اصلی از میراندا بود). داستان در سه روز اتفاق می‌افتد و درباره صاحب یک خوار و بارفروشی کوچک در محله واشینگتن هایتس در قسمت شمالی نیویورک و بخش‌ منهتن است، که وقتی از مادربزرگش یک ارث بزرگ به او می‌رسد، در مورد بستن مغازه خود حسی متناقض دارد. شرکت برادران وارنر "در هایتس" را هم‌زمان با اکران در سینما از طریق اچ‌بی‌او مکس نیز به نمایش درمی‌آورد. جان ام. چو کارگردان این فیلم بیش از همه برای کارگردانی کمدی رمانتیک تحسین‌شده "آسیایی‌های پولدار دیوانه" شهرت دارد.

Venom Let There Be Carnage

"ونوم: بگذار کارنیج باشد" (Venom: Let There Be Carnage)

تاریخ اکران: ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۴۰۰)

فیلم ابرقهرمانی "ونوم: بگذار کارنیج باشد" با بازی تام هاردی در نقش ضدقهرمان قصه‌های مصور مارول، دنباله "ونوم" (۲۰۱۸) است. فیلم جدید را اندی سرکیس کارگردانی کرده است. هاردی بار دیگر در نقش ادی براک ظاهر شده که وقتی قدرت‌های یک سیمبایوت (نژادی از موجودات فرازمینی بدون شکل) را پیدا می‌کند باید برای نجات زندگی خود به ونوم، شخصیت دیگر خود پناه ببرد. این بار او خود را برای رویارویی با کلیتوس کَسِدی / کارنیج یک قاتل زنجیره‌ای روان‌پریش (با بازی وودی هارلسن) آماده می‌کند. "ونوم: بگذار کارنیج باشد" تولید شرکت‌های کلمبیا پیکچرز، مارول اینترتینمنت و تِنسِنت پیکچرز است و سونی پیکچرز ریلیزینگ آن را روانه سینماها می‌کند. میشل ویلیامز، رید اسکات و نائومی هریس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

Minions The Rise of Gru

"مینیون‌ها: ظهور گرو" (Minions: The Rise of Gru)

تاریخ اکران: ۲ ژوئیه (۱۱ تیر ۱۴۰۰)

انیمیشن کامپیوتری "مینیون‌ها: ظهور گرو" به کارگردانی کایل بالدا دنباله "مینیون‌ها" (۲۰۱۵) و پنجمین فیلم مجموعه سینمایی "من نفرت‌انگیز" است. فیلم به سال‌های اول زندگی گرو ضدقهرمان دوست‌داشتنی (با صدای استیو کارل) در دهه ۱۹۷۰ می‌پردازد، زمانی که فلونیوس گرو ۱۲ ساله با این آرزو در حومه شهر بزرگ می‌شود که روزی بزرگ‌ترین ضدقهرمان دنیا شود. پی‌یر کوفن، تاراجی پی. هنسن، میشل یئو، آر‌. زد.‌آ، ژان-کلود ون دام، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین از دیگر صداپیشه‌های "مینیون‌ها: ظهور گرو" هستند.

Top+Gun+Maverick

"تاپ گان: ماوریک" (Top Gun: Maverick)

تاریخ اکران: ۲ ژوئیه (۱۱ تیر ۱۴۰۰)

فیلم اکشن "تاپ گان: ماوریک" به کارگردانی جوزف کوزینسکی، دنباله فیلم محبوب "تاپ گان" (۱۹۸۶) است. تام کروز، مایلز میلر، جنیفر کانلی، جان هام، گلن پوئل، لویس پولمن، اد هریس و ول کیلمر در این فیلم بازی می‌کنند. کروز و کیلمر نقش‌های خود در فیلم اول را تکرار کرده‌اند. کروز بار دیگر در نقش سروان پیت "ماوریک" میچل خلبان آزمایشی و مربی پرواز ظاهر شده است. ماوریک بعد از سال‌ها خدمت به‌عنوان یکی از هوانوردان ممتاز نیروی دریایی و ۳۵ سال پس از بلاک‌باستر "تاپ گان"، برمی‌گردد تا با گذشته خود روبرو شود و هم‌زمان به یک جوخه از کسانی که دوره‌های پرواز را تازه به پایان رسانده‌اند، برای انجام یک مأموریت دشوار، آموزش بدهد. شرکت پارامونت پیکچرز قرار بود "تاپ گان: ماوریک" را ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ روانه سینماها کند، اما اکران فیلم به خاطر کار بیشتر روی سکانس‌های پیچیده پرواز با تأخیر مواجه شد و شیوع کووید-۱۹ نیز برنامه نمایش فیلم را به هم ریخت.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

"شانگ-چی و افسانه ده حلقه" (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)

تاریخ اکران: ۹ ژوئیه (۱۸ تیر ۱۴۰۰)

"شانگ-چی و افسانه ده حلقه" به کارگردانی به کارگردانی دستین دانیل کرتن (سازنده فیلم "عفو عادلانه") یکی دیگر از فیلم‌های "جهان سینمایی مارول" است. قهرمان فیلم شانگ-چی (سیمو لیو) استاد کونگ فو است. وقتی شانگ-چی به درون سازمان مخفی "ده حلقه" کشیده می‌شود، چاره‌ای ندارد جز این که با گذشته‌ای که پشت سر گذاشته است، روبرو شود. آکوافینا، میشل یئو، تونی لیونگ و فلوریان مونتانو از دیگر بازیگران "شانگ-چی و افسانه ده حلقه" هستند. این اولین فیلم "جهان سینمایی مارول" است که بیشتر بازیگران آن را آسیایی‌ها و آمریکایی‌های آسیایی تشکیل می‌دهند.

Space Jam A New Legacy

"ازدحام فضایی: یک میراث جدید" (Space Jam: A New Legacy)

تاریخ اکران: ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۰)

لبرون جیمز سوپراستار ان‌بی‌ای در کنار باگز بانی و بقیه دار و دسته لونی تونز در "ازدحام فضایی: یک میراث جدید" قرار گرفته که دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک "ازدحام فضایی" (۱۹۹۶) با حضور مایکل جوردن دیگر ستاره دنیای بسکتبال است. کمدی خانوادگی "ازدحام فضایی: یک میراث جدید" را مالکوم دی. لی کارگردانی کرده و سونیکوا مارتین-گرین، دان چیدل و چند بازیگر دیگر ان‌بی‌ای شامل کلی تامپسن و کریس پل نیز در فیلم بازی می‌کنند. شرکت برادران وارنر این فیلم را که تلفیقی از تصاویر زنده با انیمیشن دوبعدی و دستی و جلوه‌های کامپیوتری است، هم‌زمان با اکران در سینماها از طریق اچ‌بی‌او مکس نیز به نمایش می‌گذارد.

Jungle Cruise

"گشت‌وگذار در جنگل" (Jungle Cruise)

تاریخ اکران: ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد ۱۴۰۰)

امیلی بلانت و دواین جانسن در فیلم فانتزی-ماجرایی "گشت‌وگذار در جنگل" بازی می‌کنند که با اقتباس از پارک موضوعی دیزنی‌لند ساخته شده است؛ جایی که یک کشتی کوچک، گروهی مسافر را در آمازون از بین یک جنگل پر از حیوانات خطرناک و عناصر فراطبیعی می‌گذراند. ادگار رامیرز، جک وایتهال، جسی پلمونز و پل جیاماتی از دیگر بازیگران فیلم هستند.

The Suicide Squad

"جوخه انتحاری" (The Suicide Squad)

تاریخ اکران: ۶ اوت (۱۵ مرداد ۱۴۰۰)

"جوخه انتحاری" به کارگردانی جیمز گان نیز توسط شرکت برادران وارنر هم‌زمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد. "جوخه انتحاری" بجای این که ماجراهای فیلم قبلی به همین نام را که در ۲۰۱۶ روی پرده رفت، دنبال کند، یک دنباله مجزاست و ریشه‌های دکتر هارلین کوئینزل / هارلی کوئین (خلاف‌کار مجنون و روان‌پزشکِ سابق، عضو جوخه انتحاری و معشوقه سابق جوکر) و گروه ابرضدقهرمانان او را دنبال می‌کند. مارگو روبی بار دیگر در نقش هارلی کوئین ظاهر شده است. وایولا دیویس، تایکا وایتیتی، سیلوستر استالونه، ایدریس البا، جی کورتنی و پیت دیویدسن از دیگر بازیگران فیلم پرستاره "جوخه انتحاری" هستند. در فیلم جدید، اعضای قدیمی و جدیدِ ابرضدقهرمانانِ گروه ضربت دولتی، که در زندان به سر می‌برند، برای نابودی یک زندان و آزمایشگاه قدیمی که قدمت آن به عصر نازی‌ها برمی‌گردد و محل نگهداری زندانیان سیاسی و انجام آزمایش‌های تجربی است، به آمریکای جنوبی اعزام می‌شوند. دی‌سی در سال‌های اخیر به‌سختی تلاش کرده برای قهرمانان خود شامل سوپرمن، بتمن و دیگر قهرمانان "لیگ عدالت" همان هیجانی را خلق کند که رقیبش مارول برای قهرمانان نقاب‌دار خود ایجاد کرده است.

Candyman

"کندی‌من" یا "آب‌نبات فروش" (Candyman)

تاریخ اکران: ۲۷ اوت (۵ شهریور ۱۴۰۰)

فیلم اسلشر و فراطبیعی "کندی‌من" یا "آب‌نبات فروش" را نیا داکوستا از روی فیلمنامه‌ای که با همکاری جردن پیل کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار و وین رزنفلد نوشت، کارگردانی کرد. این فیلم دنباله مستقیم فیلم ترسناک "کندی‌من" (۱۹۹۲) ساخته برنارد رز با بازی ویرجینیا مدسن و کاسی لمونز، و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی "کندی‌من" است و بر مبنای قصه کوتاه "ممنوع" نوشته کلایو بارکر ساخته شده. داستان در محله‌ای نوسازی‌شده در شیکاگو، جایی که افسانه کندی‌من جانی مرموز معروف در اواخر قرن نوزدهم از آنجا آغاز شد، روی می‌دهد. یحیی عبدل‌المتین که امسال برای بازی در سریال "نگهبانان" برنده جایزه امی شد، تِینا پریس، نِیتن استیوارت-جَرِت و کولمن دومینگو در این فیلم بازی می‌کنند که توسط شرکت یونیورسال پیکچرز راهی سینماها می‌شود. این فیلم ابتدا قرار بود ژوئن ۲۰۲۰ اکران شود. نیا داکوستا کارگردان وسترن جنایی "جنگل کوچک" (۲۰۱۸) است و قرار است دنباله فیلم "کاپیتان مارول" را کارگردانی کند.

Three Thousand Years of Longing

"سه هزار سال آرزو" (Three Thousand Years of Longing)

تاریخ اکران: سپتامبر

ایدریس البا و تیلدا سوئینتن در رمانس فانتزی "سه هزار سال آرزو" به نویسندگی و کارگردانی جرج میلر بازی می‌کنند. داستان درباره یک زن تنها و بداخلاق بریتانیایی است که در سفری به استانبول یک بطری باستانی پیدا می‌کند. این بطری باعث رهایی یک جن می‌شود که به او پیشنهاد برآورده کردن سه آرزو را می‌دهد. از "سه هزار سال آرزو" به‌عنوان "یک داستان عاشقانه" در مقابل فیلم "جاده خشم" میلر یاد شده است.

The Many Saints of Newark

"قدیسان فراوان نیوآرک" (The Many Saints of Newark)

تاریخ اکران: ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ۱۴۰۰)

درام جنایی "قدیسان فراوان نیوآرک" به کارگردانی آلن تیلور پیش‌درآمدی بر سریال جنایی "خانواده سوپرانو" تولید شبکه اچ‌بی‌او است. الساندرو نیوولا، لزلی اُدُم جونیر، جان بِرنتال، کوری استول، مایکل گاندولفینی، ری لیوتا و ورا فارمیگا در این فیلم بازی می‌کنند که داستانش در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در شهر نیوآرک در نیوجرزی روی می‌دهد. ناآرامی‌های سال ۱۹۶۷ در این شهر، پس‌زمینه‌ای برای ایجاد تنش بین اجتماعات آمریکایی-ایتالیایی و آمریکایی-آفریقایی است. "قدیسان فراوان نیوآرک" تولید مشترک نیو لاین سینما و اچ‌بی‌او فیلمز است و شرکت برادران وارنر آن را توزیع می‌کند. این فیلم نیز هم‌زمان با اکران در سینماها از طریق سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس نمایش داده می‌شود. دیوید چِیس خالق سریال "خانواده سوپرانو"، به‌عنوان تهیه‌کننده و یکی از فیلمنامه‌نویسان با پروژه "قدیسان فراوان نیوآرک" همکاری کرده است.

Dune

"تل‌ماسه" (Dune)

تاریخ اکران: ۱ اکتبر (۹ مهر ۱۴۰۰)

فیلم علمی تخیلی "تل‌ماسه" به کارگردانی دُنی ویلِنِو تولید مشترک آمریکا، کانادا، مجارستان و بریتانیاست و از روی رمان معروف فرانک هربرت که در ۱۹۶۵ منتشر شد، ساخته شده است. این فیلم تقریباً نیمه اول کتاب را پوشش می‌دهد و برنامه‌ریزی شده که نیمه دوم کتاب در قالب یک فیلم دیگر اقتباس شود. بازیگران زیادی چون تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، زندایا، شارلوت رمپلینگ، جیسن موموا و خاویر باردم در این فیلم 165 میلیون دلاری بازی می‌کنند. داستان در آینده دور و در امپراتوری بین‌سیاره‌ای و گسترده‌ای اتفاق می‌افتد که بخش‌های مختلف آن، توسط خاندان اشرافی وفادار به سلسله پادشاهی کورینو کنترل می‌شوند. فیلم درباره مردی جوان به نام پل آتردیس (با بازی شالامه) وارث خاندان آتردیس است که رهبری نبرد برای کنترل سیاره‌ بیابانی آراکیس را که دارنده تنها منبع مهم‌ترین و ارزشمندترین ماده در کهکشان است، به عهده می‌گیرد. "تل‌ماسه" در ۱۹۸۴ مبنای فیلمی ناموفق به همین نام نوشته دیوید لینچ شد.

Morbius

"موربیوس" (Morbius)

تاریخ اکران: ۸ اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۰)

با فیلم ابرضدقهرمانی "موربیوس"، دکتر مایکل موربیوس زیست‌شیمیدان و ضدقهرمان کلاسیک قصه‌های مصور "اسپایدرمن" از مارول کامیکس، به طرفداران معرفی می‌شود. موربیوس با بازی جارد لتو درحالی‌که می‌کوشد بیماری نادر خونی خود را درمان کند ناخواسته به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. تعداد دیگری از ضدقهرمانان "اسپایدرمن" نیز در "موربیوس" حضور دارند. "موربیوس" را دانیل اسپینوسا کارگردانی کرده و مت اسمیت، آدریا آرخونا و جارد هریس نیز در آن بازی می‌کنند. فیلم تولید شرکت‌های کلمبیا پیکچرز و مارول اینترتینمنت است و سونی پیکچرز ریلیزینگ آن را توزیع می‌کند. "موربیوس" ابتدا قرار بود ژوئیه ۲۰۲۰ روی پرده سینماها برود، اما به خاطر پاندمی کووید-۱۹ اکران آن به تعویق افتاد.

The Last Duel

"آخرین دوئل" (The Last Duel)

تاریخ اکران: ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ۱۴۰۰)

تریلر تاریخی "آخرین دوئل" را ریدلی اسکات بر مبنای کتاب "آخرین دوئل: یک داستان واقعی محاکمه از طریق مبارزه در فرانسه قرون‌وسطایی" نوشته اریک یاگر کارگردانی کرده است. فیلمنامه را بن افلک، مت دیمن و نیکول هولوفشنر نوشته‌اند. دیمن نقش اصلی را مقابل آدام درایور و جودی کامر بازی می‌کند و افلک در یک نقش مکمل ظاهر شده است. داستان در قرن چهاردهم میلادی در فرانسه روی می‌دهد و درباره دو دوست صمیمی، ژان دو کاروژ و ژاک لو گری است. وقتی کاروژ، لو گری را به تجاوز به همسرش متهم می‌کند، آن‌ها به دوئل تا مرگ وادار می‌شوند.

Baz Luhrmann’s Elvis

"الویس" باز لورمن" (Baz Luhrmann’s Elvis)

تاریخ اکران: ۵ نوامبر (۱۴ آبان ۱۴۰۰)

آستین باتلر و تام هنکس در فیلمی فعلاً بی‌نام درباره الویس پریسلی خواننده و بازیگر آمریکایی (۱۹۷۷-1935) معروف به "سلطان راک اند رول"، به کارگردانی باز لورمن، به ترتیب در نقش پریسلی، و تامس اندرو "سرهنگ تام" پارکر (۱۹۹۷-1909) مدیر برنامه‌های او ظاهر شده‌اند. فیلم درباره به شهرت رسیدن پریسلی است و الیویا دجونگی در آن نقش پریسیلا پریسلی را بازی می‌کند. این پروژه اولین فیلم باز لورمن بعد از "گتسبی بزرگ" در ۲۰۱۳ است. "رومئو+ژولیت"، "مولن روژ‍!" و "استرالیا" از دیگر ساخته‌های کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ۵۸ ساله استرالیایی است.

Mission+Impossible+7

"مأموریت: غیرممکن ۷" (Mission: Impossible ۷)

تاریخ اکران: ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان ۱۴۰۰)

فیلم جاسوسی-اکشن "مأموریت: غیرممکن ۷" به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مکواری را شرکت پارامونت پیکچرز روانه سینماها می‌کند. کروز در فیلم هفتم مجموعه موفق "مأموریت: غیرممکن" بار دیگر به نقش ایتن هانت مأمور تیم IMF (نیروی مأموریت‌های غیرممکن)، شاخه غیررسمی سیا و رهبر تیم مقابل دوربین رفته است. جزئیات داستان فیلم جدید هنوز اعلام نشده، اما پایبندی سفت و سخت کروز به پروتکل‌های کووید-۱۹، پیش از این سر خط خبرهای مربوط به پروژه بوده است. "مأموریت: غیرممکن ۷" بعد از "مأموریت: غیرممکن - ملت خودسر" و "مأموریت: غیرممکن – بارش رادیواکتیو"، سومین فیلم این مجموعه سینمایی است که به کارگردانی کریستوفر مکواری روی پرده می‌رود. وینگ ریمز، هنری چرنی، سایمن پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی، آنجلا بست و فردریک اشیمت، همگی نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را تکرار کرده‌اند، درحالی‌که هیلی اَت‌وِل، پوم کلمنتیف، شِی ویگِم و اِسِی مورالس به مجموعه اضافه شده‌اند. مکواری به لحاظ حرفه‌ای سابقه همکاری مستمر با کروز را دارد. او فیلمنامه درام تاریخی "والکری" (۲۰۰۸) با بازی کروز را نوشت و یکی از تهیه‌کنندگان آن فیلم بود. مکواری سال ۲۰۱۲ نیز فیلم جنایی "جک ریچر" را با حضور کروز کارگردانی کرد و فیلمنامه "لبه فردا" را هم نوشت که سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. مکواری برای فیلم "مظنونین همیشگی" (۱۹۹۵) برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. مجموعه فیلم‌های "مأموریت: غیرممکن" از موفق‌ترین آثار دوران کاری کروز هستند. اولین "مأموریت: غیرممکن" را برایان دی پالما سال ۱۹۹۶ کارگردانی کرد و فیلم دوم سال ۲۰۰۰ به کارگردانی جان وو به بازار آمد. جی. جی. آبرامز چهره معروف تلویزیونی با کارگردانی سومین فیلم "مأموریت: غیرممکن" برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم بلند داستانی نشست. فیلم چهارم با عنوان "مأموریت: غیرممکن - پروتکل شبح" به کارگردانی برد دسامبر ۲۰۱۱ اکران شد و در دنیا ۶۹۴٫۷ میلیون دلار فروخت. "مأموریت: غیرممکن - ملت خودسر" در ۲۰۱۵ روی پرده رفت و فروش جهانی خود را به ۶۸۲٫۷ میلیون دلار رساند. "مأموریت: غیرممکن – بارش رادیواکتیو" (۲۰۱۸) نیز در دنیا ۷۹۱٫۱ میلیون دلار فروش داشت. شش فیلم قبلی این مجموعه روی هم ۳٫۵۷ میلیارد دلار فروختند.

Nightmare Alley

"کوچه کابوس" (Nightmare Alley)

تاریخ اکران: دسامبر

تریلر روان‌شناختی "کوچه کابوس" را گی‌یرمو دل تورو کارگردان برنده اسکار بر مبنای رمانی به همین نام نوشته ویلیام لیندزی گِرِشام کارگردانی می‌کند. بردلی کوپر در این فیلم نقش استنتن "استن" کارلایل یک بازیگر جوان و بلندپرواز نمایش‌های سیار را بازی می‌کند که می‌تواند با چند واژه که به‌خوبی انتخاب کرده است، دیگران را فریب بدهد. او با دکتر لیلیت ریتر یک روان‌پزشک زن (با بازی کیت بلانشت) که از خودش خطرناک‌تر است، همراه می‌شود و... ویلم دافو، تونی کولت، ریچارد جنکینز، ران پرلمن، رونی مارا و دیوید استراترن، از دیگر بازیگران "کوچه کابوس" هستند. دل تورو برای "شکل آب" (۲۰۱۷) برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. او موزیکالِ انیمیشن استاپ موشنِ "پینوکیو" (Pinocchio) بر مبنای داستان محبوب کارلو کولودی نویسنده ایتالیایی را نیز آماده نمایش دارد که تاریخ اکران آن هنوز مشخص نیست.

West Side Story

"داستان وست ساید" (West Side Story)

تاریخ اکران: ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر ۱۴۰۰)

درام موزیکال رمانتیک "داستان وست ساید" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، با اقتباس از موزیکال معروف که اولین بار در ۱۹۵۷ در برادوی به صحنه رفت، ساخته شده است. اَنسل الگورت و ریچل زگلر بازیگر تازه‌کار در این فیلم در نقش دو عاشق تونی و ماریا ظاهر شده‌اند. اقتباس تونی کاشنر نمایشنامه‌نویس برنده جایزه پولیتزر از "داستان وست ساید"، که خود اقتباسی آزاد از "رومئو و ژولیت" شکسپیر است، در مقایسه با اقتباس ۱۹۶۱ از این نمایشنامه که به کارگردانی رابرت وایز و با بازی ناتالی وود و ریچارد بیمر ساخته شد، به اجرای صحنه‌ای اصلی نزدیکی بیشتری دارد. فیلم روایتی از عشق ممنوعه و رقابت بین دو گروه خیابانی "کوسه‌ها" و "جت‌ها"، با پیشینه قومی متفاوت، در وست سایدِ منهتن در نیویورک دهه ۱۹۵۰ است. ریتا موره‌نو که در فیلم وایز نقش آنیتا را بازی کرد، در اقتباس جدید نقش مکمل دارد. آریانا دبوز، داوید آلوارز، مایک فِیست، کوری استول و برایان دارسی جیمز از دیگر بازیگران اقتباس سینمایی جدید "داستان وست ساید" هستند که شرکت فاکس قرن بیستم روانه سینماها می‌کند.

Spider-Man 3

"اسپایدرمن ۳" (Spider-Man ۳)

تاریخ اکران: ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ۱۴۰۰)

فیلم ابرقهرمانی "اسپایدرمن ۳" تازه‌ترین اقتباس سینمایی از شخصیت معروف مارول کامیکس است که به تهیه‌کنندگی کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز در حال فیلمبرداری است و سونی پیکچرز ریلیزینگ آن را روانه سینماها خواهد کرد. این فیلم به کارگردانی جان واتس دنباله‌ای بر دو فیلم "اسپایدرمن: بازگشت به خانه" (۲۰۱۷) و "اسپایدرمن: دور از خانه" (۲۰۱۹)، هر دو به کارگردانی واتس، و بیست و هفتمین فیلم "جهان سینمایی مارول" است. تام هالند برای سومین به نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن ظاهر شده و با زندایا، جیکوب باتالون، ماریسا تومی و بندیکت کامبربچ همبازی شده است. آلفرد مولینا که در سری اول مجموعه سینمایی "اسپایدرمن" با بازی توبی مگوایر در نقش اصلی، نقش دکتر اکتوپوس را در "اسپایدرمن ۲" "بازی کرد و جیمی فاکس بازیگر نقش الکترو در فیلم "اسپایدرمن شگفت‌انگیز ۲" (۲۰۱۴) با بازی اندرو گارفیلد در نقش اسپایدرمن، نقش‌های خود در آن فیلم‌ها را تکرار می‌کنند. در مورد جزئیات داستان "اسپایدرمن ۳" اطلاعات چندانی منتشر نشده است.

The Matrix 4

"ماتریکس ۴" (The Matrix ۴)

تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر (۱ دی ۱۴۰۰)

کیانو ریوز، کری-آن ماس، جادا پینکت اسمیت، لمبرت ویلسن و دانیل برنهارت نقش‌های خود را در چهارمین فیلم مجموعه علمی تخیلی محبوب "ماتریکس" تکرار کرده‌اند. "ماتریکس ۴" را لانا واچوفسکی کارگردانی کرده است. لانا واچوفسکی یکی از دو کارگردان و فیلمنامه‌نویس سه فیلم قبلی شامل "ماتریکس" (۱۹۹۹)، "انقلاب‌های ماتریکس" (۲۰۰۳) و "ماتریکس دوباره پُرشده" (۲۰۰۳) بود که روی هم ۱٫۶۳۲ میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند. "ماتریکس ۴" را شرکت برادران وارنر روی پرده می‌فرستد و فیلم هم‌زمان از طریق اچ‌بی‌او مکس نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. خط داستانی فیلم چهارم هنوز اعلام نشده، اما طبعاً شاهد ادامه ماجراهای شخصیت‌های فیلم در ماتریکس خواهیم بود؛ یک سیستم هوشمند مصنوعی عظیم که توهم واقعی بودن دنیا را ایجاد می‌کند.

The Tragedy of Macbeth

"تراژدی مکبث" (The Tragedy of Macbeth)

تاریخ اکران: نامشخص

تازه‌ترین اقتباس سینمایی از نمایشنامه تراژیک ویلیام شکسپیر را جوئل کوئن کارگردانی کرده و دنزل واشینگتن بازیگر برنده اسکار در آن نقش اصلی را ایفاء کرده است. فرانسیس مکدورمند در نقش لیدی مکبث ظاهر شده، برندان گلیسن نقش دانکن پادشاه اسکاتلند را ایفاء کرده، و کوری هاوکینز نقش مکداف را به عهده دارد. واشینگتن در "تراژدی مکبث" که برداشتی تازه از نمایشنامه معروف شکسپیر است، نقش مکبث سردار دلیر و لایق اسکاتلندی را بازی می‌کند که بر اثر تلقین سه جادوگر، وسوسه نفس و به اغوای زن جاه‌طلب خود تصمیم می‌گیرد بر تخت پادشاهی تکیه بزند. این که جوئل کوئن بدون برادرش ایتن روی صندلی کارگردانی یک فیلم بنشیند یک مورد نادر است.

Untitled Paul Thomas Anderson Project

"Soggy Bottom"

تاریخ اکران: نامشخص

داستان فیلم جدید پل تامس اندرسن با نام موقت "Soggy Bottom" در دهه ۱۹۷۰ در سن فرناندو ولی در منطقه شهری لس آنجلس، کالیفرنیا روی می‌دهد و درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی است که یک بازیگر معروف می‌شود. این نقش را کوپر هافمن (پسر فیلیپ سیمور هافمن بازیگر فقید که در چند فیلم با اندرسن همکاری کرد) بازی کرده است. بردلی کوپر، آلانا هایم و بنی سفدی از دیگر بازیگران فیلم هستند. این اولین فیلم اندرسن بعد از "رشته خیال" در ۲۰۱۷ است. اندرسن ۵۰ ساله که متولد استودیو سیتی در کالیفرنیا است، برای فیلم‌های "شب‌های بوگی" (۱۹۹۷) و "ماگنولیا" (۱۹۹۹) نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و برای "خون به پا می‌شود" (۲۰۰۷) و "فساد ذاتی" (۲۰۱۴) نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و برای "خون به پا می‌شود" و "رشته خیال" نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود. او با وجود هشت نامزدی هنوز برنده اسکار نشده است.

driver-cotillard Annette

"آنِت" (Annette)

تاریخ اکران: نامشخص

لئوس کاراکس سینماگر فرانسوی برای اولین بار فیلمی انگلیسی‌زبان را کارگردانی کرده است. آدام درایور در فیلم موزیکال "آنِت" نقش یک استند-آپ کمدین جنجالی را بازی کرده که همسرش (با بازی ماریون کوتیار) یک خواننده سوپرانو با شهرتی جهانی است. زندگی فریبنده آن‌ها زمانی به هم می‌ریزد که دخترشان آنت به دنیا می‌آید؛ دختری با یک استعداد منحصربه‌فرد.