سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهرداد کوروش‌نیا با فیلم "بی‌آبان" به تهیه‌کنندگی علی‌محمد قاسمی برای نخستین بار به‌عنوان کارگردان سینما، متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

"بی‌آبان" داستان مردی به نام آبان است که کارمند جنگلبانی و مأمور پلاک‌کوبی روی درخت‌هاست. او با مردی به نام صفاری این کار را می‌کند. آبان که درگیر مراسم ازدواجش است شاهد تصادفی وسط جاده می‌شود که در این تصادف دختر کوچکی با اینکه آبان او را به بیمارستان رسانده می‌میرد. آبان درگیر عذاب وجدان شدید می‌شود و اعتراف می‌کند که پانزده سال پیش در تصادفی باعث مرگ دختری شده و او را جایی دفن کرده و هیچ شاهدی جز یک مرد شوریده و دیوانه ندارد. در این میان همکار او صفاری با اجاره دادن مهر جنگلبانی در حال خیانت به محیط زیست و همکاری با قاچاقچیان چوب است.

فیلم بی ابان

رضا اخلاقی‌راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسداللهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی اصل، ندا حسینی، رحمان محمدی، آرمان اسماعیلی، منصور صوفی، سعید امین‌دوست، رسول دژاگه، محبت قاسمی، نرگس موسوی‌زاده و بازیگر خردسال: آراسا آقایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

مهرداد کوروش‌نیا نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است و اجرای آثاری چون "آخرین نامه"،"قرار"،"مونس" و "کابوس یک رؤیا" را در کارنامه خود دارد. او با همراهی علی اصغری فیلمنامه "بی‌آبان" را نوشت و برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم سینمایی نشست.