سرویس سینمایی هنرآنلاین: آرمین رحیمیان بازیگر سینما و تئاتر، امسال با فیلم کوتاه "تف" در مقام کارگردان در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: من به همراه عماد امامی‌نیا دو کارگردان این فیلم هستیم و تمام تلاشمان را کردیم تا یک فیلم کوتاه بسازیم که مستقل باشد، نه بخشی از یک فیلم بلند؛ فیلم"تف" ایده محور است و با تیتراژ حدود هفت و نیم دقیقه زمانش می‌شود. قصه فیلم نیز درباره پسربچه‌ای است که مکانیسمی برای خشونت‌های اجتماعی پیدا می‌کند.

بازیگر فیلم "شبی که ماه کامل شد" در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارد در فضای فیلم کوتاه مشخصاً کار کند یا آن را راهی برای ورود به سینمای بلند می‌داند، توضیح داد: سینمای کوتاه به‌خودی‌خود مستقل است و من به‌زودی ساخت فیلم کوتاه بعدی‌ام را آغاز خواهم کرد. قطعاً فیلم بلند نیز خواهم ساخت و اگر فیلمنامه‌ام خوب به سرانجام برسد، سال آینده نخستین فیلم بلندم را می‌سازم و بعد دوباره به این فضا برمی‌گردم. من فیلم کوتاه را راهی برای ورود به سینمای بلند نمی‌دانم و به نظرم این اشتباهی است که رایج شده است، مانند فضای تئاتر که تعابیر اشتباهی از آن‌ وجود دارد و همه فکر می‌کنند راهی برای سینماست. من فکر می‌کنم این تفکر اشتباه است و هرکدام راه مستقل خود را دارند.

رحیمیان همچنین درباره حضور مخاطبان در جشنواره فیلم فجر، بیان کرد: هیچ فیلمسازی برای خودش فیلم نمی‌سازد. ما فیلم می‌سازیم تا مخاطب آن را ببیند و مورد قضاوت قرار دهد. امیدوارم هرچه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد، چون فیلمساز دوست ندارد فیلمی بسازد که مورد تقدیر قرار گیرد، اما جامعه هدف، فیلم را نبیند.

 او درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت: ما با جشنواره فیلم فجر بزرگ شدیم. حال و هوایی که همواره در ایام جشنواره برای ما وجود داشت مانند در صف ایستادن‌های طولانی برای تهیه بلیت، شور و شعفی وصف‌ناشدنی ایجاد می‌کرد، ضمن این که تنها مدخل ما برای دیدن فیلم‌ها و آشنایی با آن‌ها بود و باعث می‌شد تا جدی‌تر فیلم کوتاه را دنبال کنیم. از سوی دیگر جشنواره فیلم کوتاه تهران مأمنی بود که با هم و کسانی که آینده‌ای را برای خود در این عرصه متصور هستند صحبت کنیم و آشنا شویم. ازآنجایی‌که امسال نخستین سالی است که چنین اتفاقی رخ داده است و تمامی آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه حضور دارند، آزمون و خطایی ندارد و نمی‌توان درباره آن حرف زد. باید جشنواره به پایان برسد و بعد درباره آن و نتیجه‌ای که داشته است، اظهار نظر کرد. فعلاً نمی‌توان نظر کارشناسی دارد چون متر و معیاری وجود ندارد که خوشایند هست یا نیست.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که آیا حضور در جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان جوان اهمیت بیشتری دارد یا فیلم کوتاه تهران، بیان کرد: من خیلی این دو را از هم جدا نمی‌بینم. وقتی فیلم‌ها دیده می‌شود امتیازها یکی است، خوشحال می‌شوم ساختار و فرایند بهتری برای هر دو جشنواره در نظر گرفته شود. هرچقدر این دو ساختار بهتری پیدا کنند و فرایند انتخاب، داوری و کیفیت آثار بالا برود به نفع همه است. وقت آن رسیده که مسئولین نشان دهند چقدر جشنواره برایشان اهمیت دارد، چون برد آن متعلق به سینمای ایران است و انگیزه‌ها بالا می‌رود. ساختاربندی بهتر از اولویت‌بندی است. چیزی که برای ما مهم‌تر است فیلم ساختن است و هرچقدر قدردانی بهتر باشد برای همه بهتر خواهد بود.

او در ادامه به سایر فعالیت‌های خود اشاره کرد و افزود: در حال بازی در سریال"میدان سرخ" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان هستم و از کار با او بسیار لذت می‌برم. در این مجموعه یک کاراکتر بسیار متفاوت دارم که دقیقاً چیزی است که منتظرش بودم، نقشی که با کاراکتر ریگی در "شبی که ماه کامل شد" بسیار تفاوت دارد. امیدوارم  مخاطب آن را ببیند و دوست داشته باشد.