سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که قرار بود 24 آذرماه نخستین قسمت از سریال "قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی در پلتفرم نماوا منتشر شود، این اتفاق رخ نداد و خبر از توقیف این سریال به گوش رسید. در پی این عدم انتشار حواشی بسیاری نیز شکل گرفت و در نهایت خبر از این رسید که سریال به دستور قضایی توقیف شده است.

نماوا پس از انتشار این خبر در صفحه رسمی خود نوشت: "با وجود این که ۲۴ آذرماه از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال "قورباغه" به بینندگان وعده داده شده بود، پخش این سریال علی رغم صدور پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر "ساترا"، دریافت تایید از موسسه ناجی هنر، فعلا به دستور مقام قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شد. نماوا به منظور تامین نظرات مراجع قانونی کشور تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته و مصرانه به دنبال تعیین وضعیت پخش سریال "قورباغه" است."

درست یک روز پس از انتشار این خبر، روابط عمومی ساترا نیز در خبری اعلام کرد: "بر اساس اصل شفافیت و رعایت حقوق کاربران به دلیل تبلیغات سریال "قورباغه" و پخش نشدن آن در موعد مقرر، رسانه نماوا مکلف به رعایت برخی موارد است.

این موارد به شرح ذیل است:

بخش اول: تمدید حق اشتراک

۱- کاربرانی که اشتراک خود را در فاصله زمانی بامداد شنبه ۲۲ آذر تا ساعت ۲۲ دوشنبه ۲۴ آذر ماه خریداری کرده‌اند به انتهای مدت اعتبار اشتراک آن‌ها اضافه گردد.

۲- کاربرانی که از ابتدای یکشنبه ۲۳ آذر اشتراک دو روزه خریداری کرده‌اند مدت اشتراک آن‌ها تا زمان پخش سریال "قورباغه" در حسابشان ذخیره شود.

۳- درصورتی که از زمان ابلاغ این تصمیم، کاربر از خدمات رسانه نماوا استفاده نکرده باشد و با انتشار سریال "قورباغه" از خدمات نماوا استفاده کند مدت اشتراک کاربر از زمان تماشای سریال قورباغه محاسبه شود.

بخش دوم: استرداد وجوه حق اشتراک

۴- درصورتی که تا دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصمیم، سریال "قورباغه" منتشر نشود، برای کاربرانی که در طول این مدت از خدمات رسانه نماوا استفاده نکرده باشند، امکان ثبت درخواست بازپس‌گیری حق اشتراک کاربر فراهم شود."

حالا پس از گذشت یک هفته از این ماجرا ساترا اعلام کرد:  "یکی از سیاست‌های ارزشمند ریاست محترم قوه قضاییه، پیگیری تخلفات مالی و احقاق حقوق عمومی بدون ضربه خوردن به تولید داخل و معیشت فعالان آن عرصه است.  در همین راستا بعد از اعلام توقیف موقت سریال "قورباغه" که پس از بازبینی، ممنوعیت پخش از منظر ساترا ندارد، رایزنی با دستگاه قضا را شروع کرده است تا به راه‌حلی دست پیدا کند که هم سریال امکان پخش یابد و در عین حال دغدغه‌های دستگاه قضا به طور کامل پوشش داده شود. خبرهای خوشی در راه است که امیدواریم به تقویت هر چه بیشتر رسانه‌های داخلی منجر شود."

حالا باید منتظر ماند و دید سرنوشت این سریال به کجا ختم می‌شود.

سریال "قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی  یک درام اجتماعی است که بخشی از آن در ایران و بخشی دیگر در تایلند ضبط شده. نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان از دیگر بازیگران "قورباغه" هستند. این اثر به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد.