سرویس سینمایی هنرآنلاین: کریستوفر نولان کارگردان بریتانیایی که تاکنون بلاک‌باسترهای زیادی را در اختیار شرکت برادران وارنر گذاشته است، از تصمیم این شرکت برای نمایش تمام فیلم‌های 2021 خود از طریق سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس، هم‌زمان با اکران در سینماها، عمیقاً ابراز تأسف کرد.

برادران وارنر از "بی‌خوابی" (2002) به بعد تمام فیلم‌های نولان ازجمله "پرستیژ" و "بین ستاره‌ای" را در سطح بین‌المللی و "بتمن آغاز می‌کند"، "تلقین/آغاز"، "شوالیه تاریکی"، "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد"، "دانکرک" و به‌تازگی "تِنِت" را در سطح جهانی توزیع کرده است.

به گزارش ورایتی، نولان 50 ساله در گفت‌وگو با ای‌تی آنلاین که دوشنبه منتشر شد، دراین‌باره گفت: حرف و حدیث زیاد است، برای این که آن‌ها (برادران وارنر) به هیچ‌کس چیزی نگفته بودند. خیلی، خیلی، خیلی، خیلی به‌هم‌ریخته است. واقعاً تبلیغات پوچ و ظاهرسازی است. بله، با فیلمسازان و ستاره‌ها نباید این‌طور برخورد کرد. حقشان است که با آن‌ها مشورت شود و بگویند قرار است چه بر سر آثارشان بیاید.

"تنت" نولان بعد از چند ماه تعطیلی سینماها به خاطر شیوع کروناویروس، اولین پروژه پرهزینه هالیوود بود که در سینماهای جهان اکران شد و آخرین آن‌ها نیز بود. تریلرِ سفر در زمان "تنت" در آمریکای شمالی برای برادران وارنر 57 میلیون دلار فروخت. این فیلم در مدت سه ماه اکران و در شرایطی که تماشاگران نشان دادند تمایلی برای بازگشت به سالن‌های سینما با توجه به پاندمی کووید-19 ندارند، در سطح بین‌المللی نیز 300 میلیون دلار فروش داشت.

برادران وارنر سوم دسامبر با یک خبر هالیوود را شگفت‌زده کرد. این شرکت گفت تمام 17 فیلم خود برای اکران 2021 را - شامل چهارمین فیلم "ماتریکس"، "جوخه انتحار"، "گودزیلا در برابر کونگ"، "تلماسه" و "در بلندی‌ها" – بلافاصله بعد اکران در سینماها، از طریق سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس در دسترس تماشاگران قرار می‌دهد.

نولان می‌گوید این تصمیم برای او قابل باور نیست، بخصوص ازلحاظ شیوه‌ای که برادران وارنر برای عملی کردن آن در پیش گرفت.

او گفت: آن‌ها در 2021، تعدادی از بهترین فیلمسازان دنیا و بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیا را دارند که در مواردی سال‌ها از ته دل روی پروژه‌های خود کار کرده‌اند، آثاری که قرار بوده تماشای آن‌ها روی پرده‌های بزرگ باشد. قرار بوده این فیلم‌ها بیشترین تعداد تماشاگر ممکن را در سالن‌های سینما داشته باشند... و الان آثار این آدم‌ها قرار است به سود یک سرویس پخش آنلاین زیر قیمت فروخته شود، آن هم یک سرویس پخش آنلاین نوپا، بی‌آنکه با کسی مشورت شده باشد.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده در آمریکا تنها 37 درصد سالن‌های سینما فعال باشند و در این شرایط استودیوها توزیع فیلم‌های مهم خود را به تعویق انداخته‌اند.