سرویس سینمایی هنرآنلاین: مرتضی آتش‌زمزم کارگردان سینما که فیلم‌های "مالیخولیا"، "مرگ سپید"، "بن‌بست" و... را در کارنامه خود دارد، فیلم سینمایی "سیمین" را آماده اکران دارد که سال 1397 تولید شد و به‌عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای نخستین بار به روی پرده رفت.

این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم بایکال سیبری روسیه را نیز از آن خود کرده است. "سیمین" به ماجرای خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و مشکلاتی که در پی این خشکی ایجاد شده است، می‌پردازد. محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری و محمد فیلی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم توضیح داد: با توجه به شرایط موجود امیدی به اکران نداریم و منتظر هستیم تا سال آینده ببینیم چه اتفاقی پیش روی سینما خواهد بود. فعلاً سالن‌ها بسته هستند و ما امیدوار به ورود واکسن هستیم تا بتواند این سینمای نیمه‌جان را نجات داده و سینما بتواند نفس بکشد.

آتش زمزم که سال 1398 فیلم "نیروانا" را به شکل مشترک با سینمای بنگلادش ساخته است، درباره وضعیت این فیلم نیز گفت:"نیروانا" نیز مراحل پست پروداکشن را طی می‌کند که با توجه به شیوع کرونا این روند کمی کند شد.

این مستندساز همچنین درباره حضورش در ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان و ساخت فیلم مستند و چرایی نبود این فیلم در جشنواره سینما حقیقت نیز بیان کرد: در ابتدای امر صرفاً برای ثبت به بیمارستان رفتم ولی رفته‌رفته قصه جدی شد. ازآنجایی‌که قصد دارم سال آینده و پس از گذشت یک سال از زمان تصویربرداری بار دیگر به سراغ افرادی که در فیلم حضور داشتند بروم، در جشنواره سینما حقیقت امسال حضور نخواهم داشت. در این فیلم پرستاران، پزشکان و بیماران را مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم بر آن‌ها در این مدت چه گذشته است.

او ادامه داد: البته در اسفندماه و با توجه به وحشت عمومی که در کشور وجود داشت از راش‌هایی که داشتم نماهنگی ساختم که محمدرضا هدایتی به‌عنوان خواننده و فؤاد حجازی موسیقی آن را انجام داده‌اند. این نماهنگ در راستای تجلیل از نیروهای درمان ساخته و در فضای مجازی و تلویزیون به نمایش درآمد. به نظرم سینما باید در این راستا گامی برمی‌داشت و من تلاش کردم به‌اندازه خودم سهمی در این ثبت و تجلیل داشته باشم.