سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهرنگ علوی بازیگر این روزها با مسابقه "شب‌های مافیا" در شبکه نمایش خانگی حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در این مسابقه توضیح داد: بازی مافیا یک بازی بسیار قدیمی است که فکر می‌کنم ریشه آن از روسیه باشد. درواقع این بازی ابتدا متعلق به سیاستمداران بود و بعد رفته‌رفته وارد فضاهای عمومی و دورهمی‌های خانوادگی شد. جای چنین رئالیتی‌شویی در برنامه‌های شبکه نمایش خانگی بسیار خالی بود. به این دلیل که در تلویزیون هرگز چنین فرصتی داده نمی‌شود تا بتوان به این شکل و شیوه کار کرد، در حال حاضر در تلویزیون نیز مسابقه مافیا در حال برگزاری است، اما این دو نسخه قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

او ادامه داد: شب‌های مافیا بر اساس فرم و تیپ پیش می‌رود و نوع کارگردانی و فضاسازی در کار در نظر گرفته شده است و بیش از هر چیز قصه‌گویی و شبه تله‌تئاتر بودن آن اهمیت دارد و باعث جذابیت و جذب مخاطب بیشتر می‌شود. درواقع جمع شدن این تعداد بازیگر در کنار هم با این تیپ و فضاسازی در یک مسابقه که بسیار جدی نیز هست، برای مخاطب دارای جذابیت خواهد بود.

این بازیگر درباره میزان آشنایی بازیگران با این بازی نیز گفت: ما با این بازی آشنا بودیم، اما چند جلسه با حضور مربیان تمرین کردیم، ایرادات برطرف و درنهایت ضبط برنامه آغاز شد. این بازی شخصیت‌های بسیار زیادی دارد و هرکدام سمتی دارند، اما به دلیل محدودیت و از سوی دیگر جلوگیری از گیج شدن مخاطب، تعداد کاراکترها کم شد.

علوی همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: دو فیلم سینمایی "گیجگاه" به کارگردانی عادل تبریزی و "شهربانو" مریم بحرالعلومی را آماده اکران دارم که اگر جشنواره فیلم فجر برگزار شود، قطعاً در جشنواره حضور خواهند داشت. علاوه بر این‎‌ها سریال "دادزن" به کارگردانی سیامک خواجه‌وند را نیز برای شبکه نمایش خانگی آماده دارم که یک کار کمدی متفاوت و جذاب است. دو سریال دیگر هم برای شبکه نمایش خانگی دارم که در حال فیلمبرداری هستیم، اما درباره آن‌ها هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار برای بازیگران تا چه اندازه سخت شده است، بیان کرد: بسیار سخت شده است و ما هم نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم. نسخه‌ای که داده می‌شود درست است یا غلط، مشخص نیست و یک بلاتکلیفی همه دنیا را در بر گرفته است و فقط مختص به ما نیست. عوامل پشت دوربین از ماسک استفاده می‌کنند و پروتکل‌ها رعایت می‌شود، اما برای ما که بازیگر هستیم و در مقابل دوربین قرار داریم و نمی‌توانیم از ماسک استفاده کنیم، کار سخت شده است و تنها می‌توانیم خودمان را به خدا بسپاریم.

علوی افزود: به‌هرحال باید این نکته را در نظر بگیریم که کرونا شاید تا 10 سال دیگر همراه ما باشد و نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و کار نکنیم. اگر ما کاری تولید نکنیم از سینما و تلویزیون چه می‌ماند؟ ضمن این که من شغل دیگری ندارم که بخواهم از طریق آن امرار معاش کنم. کسانی که برای مردم کار می‌کنند، همواره قابل ستایش هستند و به نظرم همان‌قدر که جامعه پزشکی مشغول به کار و خدمت‌رسانی به بیماران و مردم است، کسانی که دل به دریا می‌زنند تا آنتن تلویزیون خالی نباشد نیز قابل ستایش هستند. اگر خوراک جدیدی به مخاطب داده نشود، نمی‌توان او را مجاب به خانه‌نشینی کرد. کسانی که به تولید برنامه دست می‌زنند نیز خانواده دارند و از وضعیت موجود در هراسند، اما رسماً خطر می‌کنند و در این شرایط سر کار می‌روند تا هم امرار معاش داشته باشند و هم این که خروجی کارشان را مردم ببینند. اگر کار ساخته نشود این چرخه از حرکت باز خواهد ایستاد.

او همچنین درباره اظهار نظراتی که درباره تعطیلی پروژه‌ها ارائه شده است، نیز اظهار کرد: اگر همه کارها تعطیل شود تلویزیون تا چه اندازه می‌تواند برنامه تکراری پخش ‌کند؟ نمایش خانگی و سینماها نیز تعطیل خواهند شد و دیگر چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند. در این شرایط بلاتکلیفی همه در حال نسخه دادن هستند و این آزاردهنده است. به‌هرحال طی این مدت همه با اصول این بیماری آشنا شده‌اند و می‌دانند که باید این اصول و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در امان بمانند. به خاطر کرونا نمی‌توان همه‌چیز را تعطیل کرد، اما باید رعایت کرد. آمار کشته‌شدگان براثر کرونا در بسیاری از کشورها از ما کمتر است چون رعایت می‌کنند. باید پذیرفت که وارد عصری شده‌ایم که باید به هم کمک کنیم کسی که خودش را آلوده می‌کند و انتقال می‌دهد خواه‌ناخواه کرونا او را حذف می‌کند. در قرن بیستم باید به این درک برسیم که برای حفظ جان خود، محیط زیست و اطرافیانمان باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.