سرویس سینمایی هنرآنلاین: حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت و از مجریان و مربیان مذهبی در حوزه کودک و نوجوان، صبح روز یکشنبه دوم آذر براثر سکته مغزی در قم از دنیا رفت. او 67 ساله بود.

حجت‌الاسلام راستگو که به‌واسطه حضورش در برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان "عمو راستگو" شناخته می‌شد، بیش از سه دهه برای گروه سنی کودک و نوجوانان برنامه‌های تلویزیونی اجرا می‌کرد و به مخاطبان خود تعالیم دینی می‌آموخت.

محمدحسن راستگو در 1332 در مشهد به دنیا آمد. او به‌عنوان محقق، کارشناس، برنامه‌ریز و مجری از 1358 تا 1382 با صدا و سیما همکاری می‌کرد.

محمدحسن راستگو1

راستگو مبتکر شیوه خاصی از آموزش و تفریح برای کودکان و از اولین مجریان و کارشناسان مذهبی برنامه‌های کودک در حوزه کودکان و نوجوانان پس از انقلاب بود. لحن شیرین در عین حال اجرای نقاشی با گچ با هر دو دست به‌طور هم‌زمان، همراه با قصه‌گوئی‌ در برنامه از جذابیت‌های کار زنده‌یاد راستگو بود.

او در برخی کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز به اجرای برنامه پرداخت.

عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در پی درگذشت حجت‌الاسلام راستگو از او به‌عنوان "راوی صادق و صمیمی بچه‌های ایران اسلامی" یاد کرد و نوشت: "این روحانی وارسته با ابتکارهای خویش در حوزه تعلیم و تربیت به چهره‌ای ماندگار میان نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی تبدیل شد."

هنرآنلاین درگذشت این چهره دوست‌داشتنی حوزه کودک و نوجوان را تسلیت می‌گوید و برای خانواده او آرزوی شکیبایی دارد.