سرویس سینمایی هنرآنلاین: ساجد قدوسیان تهیه‌کننده برنامه "صبح جمعه با شما" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در پاسخ به این سؤال که آیا رادیو برای دو هفته تعطیلی که از ابتدای آذرماه آغاز شده است، تدبیری اندیشیده یا نه، گفت: ما در ایام نوروز 22 برنامه زنده داشتیم و الان با توجه به مشکلات و خطراتی که تولید برنامه زنده برای هنرمندان دارد، امکان آن فراهم نیست.

او توضیح داد: با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای برنامه‌ای تحت عنوان "جارچی" را روی آنتن رادیو ایران در فواصل زمانی مختلف، خواهیم داشت که گلچینی از برنامه‌های گذشته است. این برنامه دو تا سه بار در روز به مدت 10 دقیقه پخش می‌شود و از روز شنبه اول آذرماه پخش آن آغاز شده است.

تهیه‌کننده "صبح جمعه با شما" درباره وضعیت تولید این برنامه نیز بیان کرد: روند تولید این برنامه از اواخر بهمن و اوایل اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌گونه‌ای پیش رفت که مجبور به ضبط برنامه بدون حضور تماشاگران شدیم که به بخشی از برنامه آسیب جدی وارد کرد. از اواخر خردادماه نیز برای حفظ امنیت جان بازیگران و عوامل ضبط را تقسیم کردیم و تعداد افراد را در استودیو کاهش دادیم تا کسی به این بیماری مبتلا نشود. البته متأسفانه خارج از فضای تولید چند نفر از دوستان مبتلا شدند، اما ما قرار گذاشتیم هرکدام از افراد حتی اگر به سرماخوردگی ساده هم دچار شد، برای حفظ امنیت و عدم آسیب به دیگران در برنامه حضور نداشته باشد.

او ادامه داد: ما نمی‌توانیم برنامه را تعطیل کنیم، چرا که در این برهه زمانی مردم بیشتر از هر زمان دیگری به شادی نیاز دارند و ما تلاش کردیم تا برنامه را هر جور که هست تولید کنیم.

این تهیه‌کننده همچنین درباره روند تولید و سختی‌های کار با کرونا توضیح داد: پروسه تولید بسیار سخت شده است، اما امیدوارم رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشد. ازنظر محتوایی کرونا همه‌چیز را به خود معطوف کرده است و طبیعی هم هست. ما کرونا را جدی می‌گیریم، اما در عین حال با آن شوخی نیز می‌کنیم. از سوی دیگر سعی کردیم از رسالت اصلی خودمان و مطالبات مردم بخصوص بحث معیشت دور نمانیم و آن را به گوش مسئولین برسانیم که امیدوارم مثمر ثمر بوده باشد.

قدوسیان افزود: ما تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و حتی از مجید آیینه صدابردار کار نیز خواهش کردیم تا فاصله بین میکروفن‌ها را به دو متر افزایش دهد تا بازیگران در کنار هم اجرا نداشته باشند و بعد از حضور هر هنرمند نیز تمامی فضا را ضدعفونی می‌کنیم تا هنرمند بعدی در استودیو حضور پیدا کند. از سوی دیگر خود همکاران نیز بسیار رعایت می‌کنند، البته با فرارسیدن پاییز و زمستان قطعاً مردم بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و دچار مشکل خواهند شد. ازآنجایی‌که کرونا اپیدمی شده است هر سرماخوردگی نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

او همچنین درباره تأثیر کرونا بر محتوای تولید برنامه نیز اظهار کرد: صد درصد اثر گذاشته است. ما با توجه به شوخی‌های موجود در تلاش هستیم تا به بحث اتحاد و همدلی بپردازیم. به‌هرحال بحث مطالبات مردم و بحث معیشت بسیار اهمیت دارد و بسیاری از هم‌وطنان ما درگیر این موضوع هستند. آن‌ها نیز قطعاً دوست دارند رعایت کنند، اما بحث معیشت مطرح است و همین باعث می‌شود که به‌ظاهر کسی موضوع کرونا را جدی نگیرد. درواقع مردم رعایت می‌کنند و آن‌ها که رعایت نمی‌کنند درگیر موضوع هستند. از سوی دیگر مدت‌زمان زیادی است که درگیر کرونا شده‌ایم و مردم خسته شده‌اند، اما تذکرات و حساسیت‌ها را همچنان اعلام می‌کنیم و از مردم به هر شیوه‌ای که شده می‌خواهیم که در خانه بمانند و به نکات بهداشتی توجه کنند. ما کامل و جامع به این موضوع می‌پردازیم.