سرویس سینمایی هنرآنلاین: با ضعیف شدن برنامه‌های تلویزیون و کوچ هنرمندان سریال ساز به شبکه نمایش خانگی، حالا چند سال است که این شبکه قدرت یافته است. بخصوص که با شیوع کرونا و قرنطینه خانگی قدرت وی‌او‌دی‌ها افزایش یافت و پلتفرم‌ها حالا تبدیل به یکی از سفارش دهندگان اصلی برای این تولیدات شده‌اند.

در حال حاضر تنها سریالی که بدون رقیب از شبکه نمایش خانگی در حال پخش و توزیع است، "آقازاده" به کارگردانی حامد عنقاست که با بحث‌های بسیاری همراه شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که در طی سال معمولا دو یا سه سریال در روزهای مختلف از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد و معمولا دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌های به یادماندنی را برای مخاطبان خود رقم می‌زدند. تابستان امسال بدون رقیب برای "آقازاده" باقی ماند، تا پاییز و زمستان شلوغی را بار دیگر تجربه کنیم.

این در حالی است که با بلاتکلیف ماندن بحث صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما برای تولید آثار شبکه نمایش خانگی تقریبا کار تولید آثار این شبکه با کاهش مواجه شده است و تنها آثاری که پیش از این اتفاق موفق به دریافت صدور مجوز شده بودند در حال تولید هستند. که در این گزارش نگاهی کوتاه به این آثار داریم.

"خوب، بد، جلف"

پس از موفقیت‌ فیلم سینمایی "خوب، بد، جلف ١و ٢" در سینما و استقبال خوب مردم، نگارش سریال "خوب، بد، جلف" به سفارش فیلیمو توسط برادران قاسم‌خانی و امیر مهدی ژوله  انجام شد که ادامه داستان فیلم سینمایی "خوب، بد، جلف ٢ ؛ ارتش سری " است. تا امروز  پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، امیر مهدی ژوله، گوهر خیراندیش جلوی دوربین پیمان قاسم‌خانی و محسن چگینی رفته‌اند.

سریال ملکه گدایان

"ملکه گدایان"

حسین سهیلی‌زاده که تبحر در ساخت آثار عاشقانه دارد و با سریال "مانکن" به شبکه نمایش خانگی آمد، این روزها مشغول ساخت سریال جدید "ملکه گدایان" است که بر اساس فیلمنامه حامد افضلی و امین محمودی، تهیه‌کنندگی مشترک رحمان سیفی آزاد و علی طلوع  با بازی باران کوثری، پانته آ بهرام، رویا نونهالی، فرزاد فرزین، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، آرمان درویش، علی اوجی، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، یسنا میرطهماسب و ... جلوی دوربین رفته است و به زودی از فیلیمو پخش خواهد شد که در خلاصه داستان ملکه گدایان، آمده است: "امروزِ تو، می تونه فردای من باشه... هیچکس از سرنوشت خبر نداره... حتی شما.... "

برنامه شب های مافیا

"شب‌های مافیا"

 سعید ابوطالب که تاکنون  رئالیتی‌شو‌های متفاوتی برای شبکه نمایش خانگی ساخته است، این روزها مشغول ضبط "شب‌های مافیا" است. ابتدا این بازی با ١٢ بازیگر مرد برگزار می‌شود و سپس ۲ گروه ١٢ نفره شامل زنان  و مردان بازیگر، این بازی را تجربه خواهند کرد که در مجموع تعداد شرکت کنندگان را به عدد ٣٧ می‌رساند.تاکنون نسرین مقانلو، فریبا نادری، بهاره رهنما، مریم مومن، نسیم ادبی، خاطره حاتمی، سمیرا حسن پور، سیما تیرانداز، سارا خوئینی‌ ها، آزیتا ترکاشوند، شبنم فرشادجو و روشنک گرامی ۱۲ شرکت کننده زن این بازی هستند و رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه خواه، سیدجواد هاشمی، حامد آهنگی، بهرنگ علوی، مجید واشقانی، عماد طالب زاده، محمدرضا هدایتی، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی و کاوه خداشناس ١٢ بازیگر مرد شب های مافیا را تشکیل می‌دهند و قرار است تعدادی دیگر از هنرمندان در این رئالیتی شو حضور داشته باشند.

سریال قورباغه

"قورباغه"

"قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی است که بخشی از آن در ایران و بخشی دیگر در تایلند ضبط شد. این سریال چهارمین همکاری نوید محمدزاده با سیدی و نخستین سریال او برای شبکه نمایش خانگی به‌حساب می‌آید. صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان از دیگر بازیگران "قورباغه" هستند که یک درام اجتماعی است. سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: "من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم."

 سریال‌های "خوب، بد، جلف" و  "ملکه گدایان" از آذر و "شب‌های مافیا" از اواخر آبان، به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شوند و بحث برانگیزترین سریال شبکه نمایش خانگی "قورباغه" ساخته هومن سیدی نیز که بسیاری منتظر نمایش آن هستند، از سه آذرماه در پلتفرم نماوا پخش خود را آغاز خواهد کرد.