به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" با پر کردن فرم ثبت‌نام، برای حضور در بخش "مسابقه اصلی" شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام آمادگی کرد.

این فیلم محصول 1397 به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار است. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، بانیپال شومون، امین میری، شبنم مقدمی، فرید سجادی حسینی و آرمین رحیمیان به عنوان بازیگران اصلی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

"شبی که ماه کامل شد" روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

"شبی که ماه کامل شد" در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (نرگس آبیار)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (هوتن شکیبا)، بهترین بازیگر نقش اول زن (الناز شاکردوست)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (فرشته صدرعرفایی) و بهترین چهره پردازی (ایمان امیدواری) را کسب کرد.

این فیلم بعد از "اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند"، "شیار ۱۴۳" و "نفس" چهارمین ساخته نرگس آبیار است که به تازگی پیش تولید فیلم جدید خود با عنوان "بی وقتی" را نیز آغاز کرده است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های "مسابقه اصلی"، "سیدالشهدای مقاومت"، "روایت قلم"، "نقد، پژوهش، تحلیل" "فیلم به معنای مطلق" و انتخاب برگزیدگان ملی "فیلمسازان بسیجی" به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.