به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "دشت خاموش"که حدود یک ماه پیش در جشنواره ونیز ایتالیا درخشید و قرار است به زودی در شهر فلورانس در جشنواره "اینک خاورمیانه" حضور یابد، به بخش مسابقه رسمی فیلم‌های بلند شصت و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم وایادولید (سمینسی)  اسپانیا نیز راه پیدا کرد. 

این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد و  از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برای هر نوع فیلم و معرفی استعدادهای خلاق جدید در حوزه سینما شناخته شده است.

"دشت خاموش" در سی و سومین دوره جشنواره فیلم توکیو که از ۱۰ تا ۱۹ آبان ماه برگزار می‌شود در بخش فوکوس بر جهان پذیرفته شده و به نمایش در می‌آید. این بخش مخصوص نمایش فیلم‌های مطرح شده در جشنواره‌های جهانی بوده که در سال جاری موفق به دریافت جوایز مهمی شده‌اند. 

"دشت خاموش" به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری تولید شده که مسئولیت پخش بین‌المللی فیلم توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است. 

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، ناصر علاقه‌بندان، مجید فرهنگ، تورج الوند، نرگس امینی، محسن یگانه، راضیه ایرانی، شقایق آقازاده، مهتاب خوش منش، پارسا سبحانی، آرشا سبحانی، اهورا بهرامی، برسام بهرامی و مینا سرقره بازیگران این فیلم سینمایی هستند.