به گزارش هنرآنلاین، مستند انیمیشن "کاغذپاره‌ها" ساخته بهزاد نعلبندی نامزد بهترین فیلم بلند انیمیشن جشنواره انیماتور ۲۰۲۰ پوزنان در لهستان شد.

جشنواره انیماتور بزرگترین جشنواره انیمشین لهستان است و در شهر پوزنان برگزار می‌شود.

مستند انیمیشن "کاغذپاره‌ها" پیش از این کاندیدای بهترین انیمیشن از جایزه آسیا پاسیفیک شده بود و در جشنواره مستند آمستردام ایدفا و چندین جشنواره سینمایی و مستندحضور داشته است.

"کاغذپاره‌ها" در این جشنواره با فیلم‌های "دماغ یا توطئه مادویکس"ساخته آندری خرژانفسکی از کشور روسیه که امسال جایزه هیئت داوران جشنواره آنسی را دریافت کرده و فیلم "لذت‌های محتاطانه" ساخته لویس کالر از آمریکا و دو فیلم دیگر رقابت می‌کند.

جشنواره انیماتور لهستان از ۳تا ۹ اکتبر مصادف با ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برگزار می‌شود.

مستند انیمیشن "کاغذپاره‌ها" روایت زنان زجر کشیده و بی خانمانی است که به شکل اسف‌باری در یک کمپ نگهداری می‌شوند.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فجر رونمایی شد و نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره مهم "ایدفا" آغاز کرد. همچنین این فیلم کاندیدای جایزه بهترین انیمیشن سال از آسیا پاسیفیک بوده و کاندید در جشنواره های استانبول بود که فعلا به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاده است. همچنین در جشنواره های مونیخ و کراکوف در دوران کرونا به صورت آنلاین حضور داشته و در جشنواره سینما حقیقت حضور موفقی داشته است.  

پخش جهانی این فیلم به عهده شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی است.

عوامل فیلم "کاغذپاره‌ها" عبارتند از: نویسنده، طراح، انیماتور، تدوین، تهیه‌کننده و کارگردان بهزاد نعلبندی، آهنگساز عطا ابتکار، طراح صدا انسیه ملکی، پژوهشگر الهام آریامنش، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.