سرویس سینمایی هنرآنلاین: پلتفرم نمافیلم این امکان را در اختیار مخاطبان قرار داده است تا بتوانند به تماشای 40 اثر از سینمای جنگ و دفاع مقدس بنشینند.

در بخش نقد، رعایت اصول و ساختار محتوایی اثر، در بخش تحلیل، جهان‌بینی و ایدئولوژی فیلمساز و نویسنده و در بخش پژوهش، مقالات، رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها درباره سیر تغییر و یا تکامل فیلمساز در حوزه مقاومت و یا دیگر موضوعات سینمای مقاومت، دفاع‌مقدس و انقلاب از ملاک‌های مدنظر انتخاب و داوری آثار است.

همچنین، آثاری که پیش‌تر در سه محور نقد، تحلیل و یا پژوهش در حوزه سینمای مقاومت، دفاع‌مقدس و انقلاب منتشر شده‌اند نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. ملاک ارزیابی و داوری بدون توجه به کیفیت و یا سازنده اثر، تنها نقد، تحلیل و پژوهشی است که درباره آثار می‌شود.

آثار پذیرفته شده در این بخش، پنج شنبه 15 آبان ماه 1399 اعلام و همزمان با برگزاری بخش دوم جشنواره در تاریخ یکم تا هفتم آذرماه برگزیدگان معرفی خواهند شد.

"آژانس شیشه‌ای" ابراهیم حاتمی‌کیا، "اتوبوس شب" کیومرث پوراحمد، "اخراجی‌ها ۱" مسعود ده‌نمکی، "استرداد" علی غفاری، "اسکادران عشق" سعید حاجی‌میری، "انسان و اسلحه" مجتبی راعی، "بازمانده" سیف‌الله داد، "باشو؛ غریبه کوچک" بهرام بیضایی، "بربال فرشتگان" جواد شمقدری، "بوسیدن روی ماه" همایون اسعدیان، "بیست‌ و سه نفر" مهدی جعفری، "ترن" امیر قویدل، "تنگه ابوغریب" بهرام توکلی، "جنگ نفت‌کش‌ها" محمدرضا بزرگ‌نیا، "چشم شیشه‌ای" حسین قاسمی‌جامی، "حماسه مجنون" جمال شورجه، "حمله به اچ ۳" شهریار بحرانی، "خداحافظ رفیق" بهزاد بهزادپور، "دکل" عبدالحسن برزیده، "دوئل" احمدرضا درویش، "دیار عاشقان" حسن کاربخش، "دیوانه از قفس پرید" احمدرضا معتمدی، "روز سوم" محمدحسین لطیفی، "روزهای زندگی" پرویز شیخ‌طادی، "شب‌بخیر فرمانده" انسیه شاه‌حسینی، "شور شیرین" جواد اردکانی، "شیار ۱۴۳" نرگس آبیار، "عقاب‌ها" ساموئل خاچیکیان، "فرزند خاک" محمدعلی باشه‌آهنگر، "قلاده‌های طلا" ابوالقاسم طالبی، "کودک و فرشته" مسعود نقاش‌زاده، "گیلانه" رخشان بنی‌اعتماد، "‌لیلی با من است" کمال تبریزی، "ماجرای نیمروز" محمدحسین مهدویان، "مردی شبیه باران" سعید سهیلی، "مزرعه پدری" رسول ملاقلی‌پور، "سیانور" بهروز شعیبی، "نفوذی" احمد کاوری/ مهدی فیوضی، "هور در آتش" عزیزالله حمیدنژاد و "ویلایی‌ها" منیر قیدی، ۴۰ فیلمی هستند که در این بخش از جشنواره حضور دارند.

با توجه به برگزاری برخط شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پلتفرم نمافیلم امکانات ویژه‌ای را برای نمایش آثار و پوشش آنلاین رویدادهای این دوره از جشنواره فراهم کرده است و پس از پایان جشنواره نیز علاقه‌مندان می‌توانند با تخفیف 80 درصدی به تماشای آثار بنشینند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.