سرویس سینمایی هنرآنلاین: روز یکشنبه در پنجمین روز جشنواره فیلم ونیز دو فیلم "خورشید" به کارگردانی مجید مجیدی از ایران (اینجا و اینجا) و  فیلم آمریکایی "دنیایی که در پیش است" (The World to Come) ساخته مونا فَست‌وُلد در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره به نمایش درآمدند.

"دنیایی که در پیش است" یکی از دو فیلم آمریکایی است که امسال برای دریافت جایزه شیر طلایی شانس خود را امتحان می‌کنند. (فیلم دیگر "سرزمین آواره‌ها" به کارگردانی کلویی ژائو است).

"دنیایی که در پیش است" دومین فیلم بلند داستانی فست‌ولد کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر 34 ساله نروژی است که اکنون هم در نیویورک و هم در اسلو اقامت دارد.

فیلم جدید فست‌ولد یک رمانس است که داستان آن در نیویورک در چهار فصل در 1856 روی می‌دهد. فیلم روایتی از رابطه احساسی بین ابیگیل و تالی همسران دو کشاورز همسایه است که نقش آن‌ها را به ترتیب کاترین واترسن و ونسا کربی بازی می‌کنند. ما از طریق دفتر خاطرات ابیگیل متوجه تضاد احساسات واقعی او با نقشش به‌عنوان یک همسر مطیع می‌شویم. آنچه در ادامه اتفاق می‌افتد نبرد این دو زن با موانعی است که هر دو را هم به لحاظ فیزیکی و هم ازنظر احساسی به چالش می‌کشد.

The World to Come"دنیایی که در پیش است"        

کیسی افلک و کریستوفر ابوت از دیگر بازیگران "دنیایی که در پیش است" هستند که شرکت سونی آن را پخش می‌کند. اولین نقدهای نوشته‌شده بر فیلم کاملاً مثبت بوده است. ونسا کربی ستاره "دنیایی که در پیش است" فیلم "تکه‌های یک زن" به کارگردانی کورنل موندروتسو را هم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز امسال دارد.

"خواب‌گرد" (2014)، اولین تجربه کارگردانی فست‌ولد با حمایت صندوق فیلم نروژ ساخته شد و اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم ساندنس روی پرده رفت. او تاکنون چند موزیک ویدیو نیز برای موزیسین‌های مختلف ازجمله همسر سابقش سوندره لرکه کارگردانی کرده و در مقام فیلمنامه‌نویس نیز با بردی کوربت کارگردان، در دو فیلم "کودکی یک رهبر" و "وکس لوکس" همکاری کرد.

یکشنبه همچنین فیلم "Mandibules" به کارگردانی کوئنتن دوپیو فیلمساز، موزیسین و دی‌جی فرانسوی (با نام صحنه‌ای آقای اویزو) در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت.

داوید مارسی و گرگوار لودیگ در این فیلم کمدی که تولید مشترک فرانسه و بلژیک است، نقش ژان-گب و مانو، دو دوست ساده‌دل را دارند که یک مگس عظیم‌الجثه روی کاپوت یک ماشین پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند با آموزش دادن آن پول دربیاورند!

Mandibules

"Mandibules"

ادل اگزارکوپولوس دیگر بازیگر "Mandibules" است که قرار بود سپتامبر امسال در جشنواره فیلم تلیوراید نیز نمایش داده شود که جشنواره به خاطر شیوع کروناویروس لغو شد. این فیلم از دوم دسامبر در فرانسه اکران می‌شود.

روز گذشته مراسم اولین نمایش رسمی دو ساخته جدید لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی نیز با حضور او برگزار شد. گوادانینو فیلم کوتاه "Fiori, Fiori, Fiori" و مستند انگلیسی‌زبان "سالواتوره – کفاش رؤیاها" (Salvatore – Shoemaker of Dreams) را در بخش خارج از مسابقه – غیرداستانی جشنواره دارد.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز 2 تا 12 سپتامبر (12 تا 22 شهریور) برگزار می‌شود.