سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید یاسر جعفری بازیگر و مدیرمسئول آموزشگاه بازیگری و کارگردانی "آوای امید ستاره ایرانیان" است که قرار بود پیش از سال فعالیت خود را آغاز کند، اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری کلاس‌ها به زمان دیگری موکول شده است. 

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این آموزشگاه گفت: آموزشگاه ما یکی از مجهزترین و به‌روزترین آموزشگاه‌های بازیگری و موسیقی برای کودکان و بزرگسالان در تهران است که به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود آنکه همه کارها انجام شده بود تا این آموزشگاه آغاز فعالیت داشته باشد به حالت تعلیق درآمد و فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا ببینیم شرایط به کجا می‌رسد. از آنجایی که تضمین سلامتی هنرجویان ریسک بالایی دارد، ما فعلاً از آغاز کلاس‌ها خودداری کردیم و احتمالاً از اواخر پاییز با توجه به شرایط فعالیت خود را آغاز می‌کنیم.

بازیگر سریال"جراحت" در پاسخ به این سؤال که آیا آموزشگاه‌ها تضمین‌کننده حضور چهره‌های جوان در عرصه هنر هستند یا نه، توضیح داد: ما حضور کسی را در این عرصه تضمین نمی‌کنیم، اما همانند سایر مؤسسات آموزشی فهرستی از هنرجویان داریم که در اختیار شرکت‌های تولید قرار می‌گیرد، همچنین از آنجایی که خودمان نیز مجوز تولید و پخش فیلم داریم در نظر گرفتیم تا  هر سال یکی دو فیلم ویدئویی و سینمایی در دفتر تولید کنیم تا از حضور بازیگران و هنرجویان آموزشگاه در این آثار بهره ببریم. هدف ما معرفی چهره‌های جوان به سینمای ایران است.

جعفری همچنین درباره چرایی نبود خروجی مناسب آموزشگاه‌ها و مؤسسات بازیگری در سینما و تلویزیون بیان کرد: اگر این آموزشگاه‌ها خروجی مناسبی ندارند به این دلیل نیست که بازیگران خوبی از آن‌ها بیرون نمی‌آیند، بلکه بیشتر به این دلیل است که تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ریسک روی چهره‌های جدید نمی‌کنند و حاضر نیستند از چهره‌های جدید در آثارشان بهره بگیرند. درواقع ما عادت به عادت‌هایمان داریم و کسی به چهره‌های جوان در سینما نمی‌پردازد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین در این آموزشگاه‌ها وجود دارد یا خیر نیز اظهار کرد: به نظر من کلاس‌های آنلاین بازیگری جواب نمی‌دهد چون بازیگری در لحظه است و در حال حاضر نیز بهترین کلاس‌های آنلاین در امریکا در حال برگزاری است و اگر کسی بخواهد به این شیوه آموزش ببیند می‌تواند از این طریق اقدام کند، اما کسی به کلاس‌های آنلاین بازیگری در ایران نمی‌آید. ضمن این که یکسری کلاس‌ها نیازمند حضور فیزیکی و جمعی هستند. کلاس‌های بازیگری تئوری نیستند که شما بخواهید از کتاب استفاده کنید باید در لحظه بود. من فکر می‌کنم کسانی که از کلاس‌های آنلاین برای آموزش بازیگری استفاده می‌کنند، بیشتر به دنبال گذران امور هستند تا آموزش.

بازیگر سریال "پرستاران" همچنین درباره خروجی این آموزشگاه‌ها و تأثیر حضور در این مؤسسات نیز گفت: من خودم دوره‌های بازیگری را در آموزشگاه آزاد آقای تارخ گذراندم و از آنجا در سریال "جراحت" حضور یافتم. آموزشگاه همان‌طور که گفتم فهرستی از هنرجویان دارد که در اختیار گروه‌های تولید می‌گذارد، اما همه‌چیز به داشته‌های فرد برمی‌گردد و این که بتواند در این فضا کار کند. متأسفانه همه فکر می‌کنند با حضور در آموزشگاه‌ها می‌توانند راه صد ساله را یک شبه طی کنند در حالی که این‌گونه نیست و باید علاوه بر حضور در آموزشگاه، داشته‌ها و اندوخته‌های علمی خود را نیز افزایش دهند تا بتوانند در این فضا مشغول به کار و فعالیت شوند.