سرویس سینمایی هنرآنلاین: "13 سالگی" اولین تجربه کارگردانی و اولین فیلم بلند با پروانه ویدئویی علی تصدیقی است که از متخصصان جلوه‌های ویژه سینمای ایران است و سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد. پویان مکری، نیلوفر زوارق، بهناز توسلی، علی سام صادقی، صدف برادران، آرین رضایی، سجاد طبسی و نیما راد در این فیلم بازی می‌کنند.

علی تصدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره قصه "13 سالگی" توضیح داد: داستان درباره چند جوان است که با هم به شمال کشور می‌روند و یکی از آن‌ها قصد دارد نامزدش را سورپرایز کند که برای این اتفاق درگیر ماجراهایی می‌شود که پرده از رازی بزرگ برداشته می‌شود و قصه پیش می‌رود. درواقع قصه این فیلم درامی اجتماعی است که به یکی از معضلات جامعه امروز می‌پردازد و مخاطب کم‌کم متوجه آن می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که چه شد به سمت فیلمسازی آمد، گفت: در این چند سال فیلم‌های کوتاهی ساختم و به فیلمسازی علاقه‌مند شدم. طرح اولیه این فیلم از علیرضا فرید است که من از او اجازه گرفتم و برای ساخت یک فیلم کوتاه شروع به نگارش فیلمنامه آن کردم، اما به دلیل این که قصه پروپیمان بود و مدت‌زمان فیلم نیز بیش از زمان فیلم کوتاه بود، بنابراین تصمیم گرفتم فیلمنامه آن را برای فیلم بلند استفاده کنم و شروع به بازنویسی آن کردم که درنهایت منجر به ساخت فیلم "13 سالگی" شد.

این کارگردان جوان همچنین اظهار کرد: "13 سالگی" اولین فیلم بلند من با پروانه ویدئویی است و این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه جدیدم با نام موقت "نساکش" هستم که قصد دارم پس از دریافت مجوز ساخت آن را به‌زودی کلید بزنم و برای جشنواره فیلم فجر آینده آماده کنم.

تصدیقی درباره این فیلمنامه بیان کرد: از آنجایی که دغدغه اجتماعی دارم، این فیلم نیز درامی اجتماعی است و در فضای شهری با تعداد لوکیشن‌های متعدد خواهد بود. ما به دلیل محدودیت مالی در فیلم "13 سالگی" آن را در تک‌لوکیشن کار کردیم، اما فیلم جدید برخلاف آن تعدد لوکیشن بسیار دارد.

او در خاتمه با امیدواری نسبت به وضعیت سینما گفت: با توجه به اخباری که درباره تولید واکسن کرونا و خرید آن می‌شنویم امیدوارم که این ویروس هرچه زودتر به اتمام برسد و از بین برود. با این شرایط در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا ما فیلم را بسازیم و در جشنواره حضور داشته باشیم و پس از آن در نوبت اکران قرار بگیریم، وضعیت سینما قطعاً بهتر خواهد شد.