سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیرحسین ترابی کارگردان که نخستین تجربه کارگردانی‌اش "هزارتو" سال گذشته با بازی شهاب حسینی به روی پرده رفت و مورد توجه واقع شد، مدتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین خبر از ساخت فیلم جدیدش "فرار مغزها" داد که قرار بود در پنج کشور ساخته شود.

او دراین‌باره توضیح داد: اگر همه چیز خوب پیش برود و پروانه ساخت فیلم به‌زودی صادر شود، قصد داریم اوایل مهرماه کار را کلید بزنیم.

ترابی درباره همکاری سایر کشورها در این پروژه نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا به‌احتمال زیاد مجبور هستیم تا فضاسازی کرده و اقدام به ساخت دکور کنیم. ما می‌خواستیم اوایل شهریورماه کار را کلید بزنیم، اما با اوج پاندمی کرونا کار متوقف شد و ما نیز مانند بقیه در برزخ قرار گرفته‌ایم و کار را به تعویق انداخته‌ایم تا شرایط بهتر شود. امیدوارم مهرماه شرایط کشور به لحاظ شیوع کووید- 19 بهتر شود و ما بتوانیم کار را آغاز کنیم. اگر همه چیز آرام پیش برود، قطعاً ما با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کار را کلید می‌زنیم. "فرار مغزها" یک پروژه سنگین و یک اتفاق جدید در سینمای ایران است که بسیار به فضای فیلم‌های هالیوودی نزدیک است.

این کارگردان با اشاره به این که فضای سینما معلق است، بیان کرد: علاقه‌مندیم فیلم را امسال تولید کنیم و در نوروز 1400 آن را به روی پرده سینماها بفرستیم، اما ویروس کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است و نمی‌توان پیش‌بینی درستی داشت. ضمن این که علاقه‌مندی مردم به سینما رفتن و گرایش به سمت شبکه نمایش خانگی و اکران آنلاین نیز مزید برعلت شده است. حس می‌کنم امسال سینما معلق باقی خواهد ماند و سال دیگر با عطشی که به وجود می‌آید فضای هنر قطعاً بهتر خواهد شد.

ترابی درباره ترافیک اکران سال آینده اظهار کرد: بعید می‌دانم ترافیک اکران داشته باشیم به این دلیل که تولیدات ما نسبت به سال گذشته بسیار پایین آمده است. مشکل بزرگ سینماداران هستند که شرایط را خطرناک می‌کنند، برخی فیلم‌ها ممکن است به اکران نرسند و تنها فیلم‌هایی به روی پرده سینماها بروند که سینماداران حس کنند از اقبال بیشتری برخوردار هستند و مخاطب بیشتری را جذب می‌کنند.