لوافی کارگردان فیلم سینمایی "برلین 7- " در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت آماده‌سازی فیلم گفت: تدوین فیلم توسط مصطفی خرقه پوش در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه تدوین خاتمه می‌پذیرد. با ساخت موسیقی و صداگذاری فیلم برای حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود. اما هنوز برای انتخاب آهنگساز و صداگذار تصمیمی گرفته نشده است.

وی در مورد شرایط فیلمبرداری در خارج از کشور گفت: شرایط کاری در خارج از کشور متفاوت است و در حین کار ناخواسته با یک سری از مسائل روبه رو شدیم که پیش بینی آن را انجام نداده بودیم . فیلمبرداری در آلمان قوانین و مقررات خاص خودش را دارد. طبیعی است موقعی که نیمی از عوامل فیلم ایرانی نیستند، باید با شرایط خاص آنها کنار آمد اما همه شان به اصول حرفه ای کاری پایبند هستند و در تلاش هستیم فیلم را برای نمایش در آلمان نیز آماده کنیم.

فیلمبرداری فیلم "برلین 7- " در کشور آلمان و شهر برلین انجام شده است و فیلم داستان چند مهاجر است که عواقب جنگ و حمله به عراق آنها را به دنبال جایی برای زنده ماندن می‌کشد. عاطفه به همراه دختر و پسر بیمارش به برلین می‌رسند جایی که خطری زندگیشان را تهدید نمی‌کند. اما متوجه می‌شوند که همه زندگی زنده ماندن نیست.

در این فیلم در کنار مصطفی زمانی و مسعود رایگان، توم بیشاپز، کارولینه ایشهورن، هاینه لاترباخ، کریستین ویکتور کوینه ، سمیر فوکس و مریم عباس بازی می‌کنند.

عوامل «برلین 7-» عبارتند از تهیه‌کنندگان: سیامک پورشریف و موسسه رسانه‌های تصویری، نویسنده: محمد رضا گوهری، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانه، طراح چهره‌پردازی: مینا قریشی، مدیر صحنه: آلپای آلگور، ناظر پروژه: مقصود جباری، عکاس، جواد جلالی. رامتین لوافی‌پور پیش از این فیلم سینمایی "آرام باش و تا هفت بشمار" را کارگردانی کرده است.