سرویس سینمایی هنرآنلاین: از چهارشنبه گذشته دو فیلم جدید به روی پرده رفتند و تا روز یکشنبه 19 مرداد مجموع فروش فیلم‌های در حال اکران در سینماهای کشورمان به عدد پنج میلیارد و 221 میلیون و 65 هزار تومان رسید.

فیلم سینمایی "تا ابد" به کارگردانی امید امین‌نگارشی و تهیه‌کنندگی محمد نجفی زاده  طی مدت پنج روز 144 میلیون و 157 هزار و 950 تومان فروش را پشت سر گذاشت. مفهوم کلی قصه درباره ربا و نزول است؛ موضوعی که در اجتماع بارها و بارها به اشکال مختلف با آن موجه شده‌ایم. در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی پر از بدبختی، تنهایی و زجر است و همه‌اش خیلی زود به پایان می‌رسد… (وودی آلن) میلاد کی مرام، مهرداد صدیقیان، محسن کیایی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه، اکبر معززی، هلیا راجی، حسن خان محمدپور، عرفان برزین، سعید زارعی و ایمان اسماعیل پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

"قتل عمد" که سعید دولتخانی آن را کارگردانی کرده و محمد احمدی نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد نیز طی مدت مشابه سه میلیون و 105 هزار تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان "قتل عمد" آمده: اردلان فرصت کوتاهی دارد تا به پیشنهاد سرنوشت سازی پاسخ بدهد. در این فیلم چندین بازیگر که چهره جدید خواهند بود، به همراه محمّد فیلی نقش آفرینی می‌کنند.

"خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" ساخته پیمان قاسم‌خانی که اکران اینترنتی آن در پلتفرم‌ها  ادامه دارد، طی مدت 24 هفته از زمان آغاز اکران درمجموع موفق به فروش دو میلیارد و 414 میلیون و 252 هزار تومانی شد. پژمان جمشیدی، سام درخشانی و امیرمهدی ژوله در "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" نقش‌های خود در فیلم اول تکرار کرده‌اند و حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد و شکیب شجره از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن چگینی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم "زن‌ها فرشته‌اند 2" به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش از روز چهارشنبه 25 تیرماه به روی پرده رفت و طی مدت 26 روز  موفق به فروش 374 میلیون و 129 هزار تومان شده است. این فیلم ادامه داستان زن‌ها فرشته‌اند است که در سال 86 به روی پرده رفت و موضوع آن نیز درباره زنانی است که شوهرانشان به آن‌ها خیانت کرده‌اند و حالا زن‌ها در پی تلافی هستند. محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میر طاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"چهل و هفت" به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه نیز ازجمله فیلم‌هایی است که اکرانش از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا متوقف شد. این فیلم تاکنون مجموع فروشش به عدد هفت میلیون و 936 هزار تومان رسیده است. این فیلم روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است. لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، مهرنوش ستاری، رابعه مدنی، فرشته آلوسی و محمدرضا غفاری، با هنرمندی، حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در اکران آنلاین نیز فیلم‌های "پسرکشی" به کارگردانی محمدهادی کریمی و "نرگس مست" به کارگردانی سید جلال‌الدین دری و فیلم مستند "جایی برای فرشته‌ها نیست" ساخته سام کلانتری در حال اکران هستند، ضمن این که "هفت و نیم" ساخته برادران محمودی و "حمال طلا" به کارگردانی تورج اصلانی به تازگی به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوسته‌اند.