سرویس سینمایی هنرآنلاین:  تصویربرداری سریال "می‌جان" به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی پاییز سال گذشته در گیلان کلید خورد و قرار بر این بود که در ماه رمضان سال آینده از شبکه سه سیما پخش شود.

"می‌جان" که قصه‌ای اجتماعی دارد در 30 قسمت با حضور بهروز شعیبی، الهام کردا، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، مریم بوبانی، رؤیا حسینی، گیتی قاسمی و... بازیگران این در حال تولید بود که با شیوع ویروس کرونا کار تعطیل و تولید آن به زمانی دیگر موکول شد.

مرجان اشرفی‌زاده کارگردان این سریال در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره آخرین وضعیت تولید گفت: ضبط سریال همچنان متوقف است و شروع دوباره آن دشواری‌هایی دارد که سعید پروینی تهیه‌کننده سریال در حال رفع این مشکلات با تلویزیون است.

سریال می جان

او ادامه داد: علاوه بر مشکلات اقتصادی به هر حال پاندمی کرونا همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داده و با توجه به خطر بالای ابتلا سرنوشت همه چیز نامعلوم است و ترس از شیوع ویروس در میان عوامل و ریسک به خطر انداختن سلامت دیگران ازجمله مشکلاتی است که بر سر تولید سریال قرار گرفته است. ضمن اینکه با این وقفه‌ای که رخ داده جمع کردن بار دیگر عوامل دور هم نیز کار را سخت کرده است.

کارگردان"آبجی" درباره میزان درصد پیشرفت کار و پخش همین میزان از کار نیز توضیح داد: ما حدود 40 درصد از کار را فیلمبرداری کرده بودیم و صحبت از این بود که به جای 30 قسمت تولید را به 40 قسمت برسانیم که بخش اعظم ضبط سریال باقی مانده است که شامل بخش‌های سنگین و دشوار کار می‌شود چون سکانس‌های سنگینی بود پر از هنرور که ما مجبور شدیم به خاطر شرایط کرونا و عدم حضور همه عوامل تولید کار را به زمان دیگری موکول کنیم.

اشرفی زاده در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تغییر لوکیشن برای ادامه فیلمبرداری کار میسر است یا نه، اظهار کرد: با مدیران تلویزیون و تهیه‌کننده دراین‌باره تصمیم بگیرند چون قصه در روستاهای بکر گیلان رخ می‌دهد و تاریخ معاصر است تغییر لوکیشن کار آسانی نخواهد بود و نتیجه خوبی نیز به همراه نخواهد داشت، اما در حال بررسی هستیم تا اگر ببینیم می‌شود لوکیشن‌ها را در این شرایط بیماری منتقل کرد یا خبر. من به‌عنوان کارگردان قطعاً علاقه‌مند هستم کار در لوکیشن‌های درست و کامل منطبق با آنچه در فیلمنامه نوشته شده است کار پیش برود، اما فعلاً کووید- 19 همه احتمالات را به هم ریخته است.