سرویس سینمایی هنرآنلاین: "هدهد" به تهیه‌کنندگی عباس عادلی و اجرای محمود گبرلو برنامه‌ای است که هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه شما پخش می‌شود.

این برنامه از بخش‌هایی چون پخش پشت‌صحنه برنامه‌های در حال ساخت، تاریخچه استان‌ها، پاسداشت بازنشستگان، گفت‌وگوی استودیویی و… تشکیل می‌شود. پیش از این "هدهد" با اجرای محمود گبرلو در ایام برگزاری جشنواره‌های تولیدات مراکز استان‌ها روی آنتن شبکه شما می‌رفت و حالا چند هفته‌ای است که با تغییراتی عمده در ساختار پخش می‌شود که این اتفاق توجه و آگاهی برنامه‌سازان شبکه شما نسبت به سایر مراکز را نشان می‌دهد.

عباس عادلی تهیه‌کننده برنامه "هدهد" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این موضوع که آیا امکان‌ دارد "هدهد" در ادامه به برنامه‌ای در مقام برند شبکه شما تبدیل شود گفت: هر برنامه‌ساز با این چشم‌انداز که در میان مخاطبان جا بیفتد اقدام به تولید می‌کند. برنامه‌ای هم که جا بیفتد به سمت برند شدن پیش می‌رود. ابتدا قرار بود از مراحل ضبط برنامه‌ها و پشت صحنه آن‌ها هم تصویربرداری شود که تحت تأثیر شرایط کرونایی قرار گرفت و انجام نشد، با این وجود ارتباط برنامه "هدهد" با مراکز استان‌ها تا امروز، خوب بوده است.

او ادامه داد: امیدواریم با بهتر شدن شرایط، همکاری‌ها هم بیشتر شوند. اگر برنامه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود استمرار پیدا می‌کند و اگر این اتفاق بیفتد می‌توان امیدوار بود که "هدهد" به یکی از برنامه‌های شاخص شبکه شما و استان‌ها تبدیل شود.

عادلی در خصوص تغییرات احتمالی ساختار و کلیت برنامه "هدهد" خاطرنشان کرد: البته این تغییرات تابع متغیرهایی است. ما سعی می‌کنیم برنامه به برنامه، فضای کلی به لحاظ تجدیدنظر در آیتم‌ها، فرم و محتوا را بهتر کنیم. این تحولات هفته‌به‌هفته در جهت تکامل برنامه لحاظ می‌شوند. در ابتدا برنامه در قالب یک مهمان و چند آیتم پخش می‌شد اما به‌مرور، مواردی مثل، تاریخچه استان‌ها و پاسداشت مقام کسانی که عمری کار کردند و بازنشست شدند به کار اضافه شد.

او با اشاره به بخش جدیدی از برنامه گفت: از هفته‌های گذشته ارتباطات تصویری و تلفنی را آغاز کردیم که در پرداختن بهتر به موضوعات به ما کمک و به لحاظ شکلی هم تنوع ایجاد می‌کند. درمجموع هرکجا که احساس کنیم نکته‌ای به ارتقای کیفی و جذب مخاطب کمک می‌کند، آن را لحاظ خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده در پایان با اشاره به نحوه سنجش و امتیازدهی برنامه‌ها در "هدهد" تأکید کرد: تمام برنامه‌هایی که در مراکز استان‌ها تولید می‌شوند در قالب جلساتی در طول سال با حضور هیئت داوران که خود، کارشناسان رسانه هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. برای هر برنامه فرم ارزیابی مخصوص وجود دارد که بر اساس شاخص‌هایی نظیر؛ ایده، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، موسیقی، بازیگری، اجرا، گزارشگر و تیتراژ، برنامه‌ها را می‌سنجد و به آن‌ها امتیاز داده می‌شود. در این راستا سقفی برای برنامه‌ها تعیین می‌کنند و برنامه‌ای که بیشتر از حد مشخص‌شده، امتیاز کسب کند در رده برنامه‌های خوب قرار می‌گیرد؛ ما در برنامه این موارد را لحاظ می‌کنیم. ضمن اینکه هرکدام از این برنامه‌سازان هم پیشینه‌ای دارند و شناخته‌شده هستند.