سرویس سینمایی هنرآنلاین: پیمان شاه‌محمدی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه "پدر من" به کارگردانی علیرضا تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلم گفت: "پدر من" در فاصله سال‌های 94 تا 95 با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و اتحادیه ویدئو و تصویر سوئد در ایران ساخته شد. داستان فیلم روایتگر خانواده‌ای افغان است که در ایران زندگی می‌کنند و مشکلات و فراز و نشیب‌های این خانواده مهاجر در مواجهه با جامعه ایرانی است.

او ادامه داد: نگاهی انسانی و فراتر از مرزها در این فیلم دیده می‌شود و همین باعث جذابیت فیلم شده است. فیلم "پدر من" به‌نوعی ادای دین علیرضا تیموری به پدرش است. ما بسیار برای این کار سختی کشیدیم تا ساخته شود چرا که همان‌طور که گفتم نگاهی فراتر از مرزها دارد و بیشتر این نگاه انسانی فارغ از رنگ، نژاد، خون و خاک به مقوله مهاجرت دارد و مفهوم و زیر متن فیلمنامه ایثار یک پدر در مقابل فرزندش است که در شرایط سخت او را بزرگ می‌کند.

شاه‌محمدی همچنین درباره حضور این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی و میزان استقبال از آن توضیح داد: خوشبختانه"پدر من" تاکنون با استقبال خوبی در جشنواره‌های خارجی مواجه شده است که از آن جمله می‌توان به نمایش در جزیره اولند سوئد و دریافت جایزه فرهنگی سال، برگزیده سی و نهمین فستیوال بین‌المللی سوئد، برگزیده فستیوال فیلم کوتاه سوئد و نمایش در شبکه‌های افغانستان اشاره کرد. تصمیم داریم امسال نیز فیلم را برای حضور در جشنواره‌های داخلی و همچنین بین‌المللی معرفی کنیم.

کارگردان فیلم کوتاه "قربونی" همچنین با بیان این که دغدغه او همان رسالت هنر است که در جوامع امروزی منجر به رشد و آگاهی سطح جامعه می‌شود، ادامه داد: همیشه دغدغه فکری من به سمتی گرایش دارد که بتوانم میزبان گروه‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌ها و یا افراد مستقل و هنرمندی باشم که به‌وسیله مدیوم هنر، سعی بر ایجاد هارمونی و نظم و گسترش انسانیت در سیستم جهان کنونی دارند و مفاهیمی همچون صلح، برابری، انسانیت، عدالت و حمایت از محیط زیست را دنبال می‌کنند آن هم فراسوی مرزبندی و با زبانی مشترک است.

 در فیلم "پدر من " سیف هاشمی، سمیه رضایی، عاطفه امینی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده، دستیار کارگردان، تدوینگر، صداگذار و آهنگساز فیلم است، علیرضا تیموری نیز تهیه‌کننده و کارگردانی را بر عهده داشته است.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از مدیر فیلمبرداری: سروش طباطبایی، مدیر صدابرداری: داود قلی پور، نویسندگان: علیرضا تیموری پیمان شاه‌محمدی، طراح گریم: الناز بابایی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: سعید فروزنده فر، سعید امیری، منشی صحنه: الهام بزم آور