سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد احمدی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره اکران فیلم‌های آماده خود گفت: من فیلم‌های "تهران شهر عشق" به کارگردانی علی جابر انصاری، "قتل عمد" ساخته سعید دولتخانی و "بعد از تو" به کارگردانی فرهاد نجفی را آماده اکران دارم که از این میان برای اکران آنلاین دو فیلم "تهران شهر عشق" و "قتل عمد" صحبت‌هایی انجام شده است، اما هنوز با سرمایه‌گذار فیلم "بعد از تو" به نتیجه نرسیده‌ایم و در حال مذاکره هستیم.

او درباره صحبت‌هایی که مبنی بر بسته شدن دوباره سالن‌های سینمایی است، توضیح داد: واقعاً از خبر بسته شدن مجدد سالن‌های سینمایی متأثر شدم، چون به نسبت جاهای دیگر، سالن‌های سینمایی کم‌خطرتر هستند. ضمن این که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز الزامی است. به‌هرحال این جوی است که ایجاد شده و از سوی دیگر به دلیل بحران کرونا و همچنین تشدید این بیماری و آماده نبودن روحی مخاطبان در قرار گرفتن در این فضاها استقبال چندانی از آثار روی پرده نشد.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر اکران آنلاین و پلتفرم‌هایی که این وظیفه را بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت هستند. طبق آنچه اعلام شده است این پلتفرم‌ها بین دو و نیم تا سه برابر پیش از کرونا در حال حاضر مشترک دارند و مردم نیز از این امکان استقبال می‌کنند چرا که بخش تأمین سرگرمی آن‌ها را بر عهده دارد، اما به نظر می‌رسد اکران آنلاین در کشور باید مدیریت شود و سر و سامان بگیرد، به این دلیل که در حال حاضر این فضا رها شده است و نیاز دارد نظام‌نامه مشخصی برای آن تعریف شود. شورای عالی تهیه‌کنندگان در حال حاضر پیگیر است تا نظام‌نامه‌ای برای بخش اکران آنلاین در نظر گرفته شود.

تهیه‌کننده"به دنیا آمدن" همچنین درباره تجربه اکران آنلاین و شباهت سرنوشت آن به هنر و تجربه اظهار کرد: به نظرم این دو بسیار با هم متفاوت هستند و قابل مقایسه نیستند. هنر و تجربه مقوله دیگری است و شاید به 60 درصد اهدافی که مدنظر داشت رسید. بخشی را هم که هنوز نتیجه نداده است می‌توان مدیریت کرد تا به‌طور مثال اگر فیلمی تجاری است در این گروه اکران نشود، مگر آن که تجربه‌ای جدید باشد. در حالی که هر فیلمی در اکران آنلاین می‌تواند حضور داشته باشد و محدودیتی برایش وجود ندارد، چون مخاطب مکانی را اشغال نمی‌کند و جای کسی را تنگ نمی‌کند. بنابراین می‌تواند در آن فضا و مطابق با سلیقه خود فیلم ببیند و هر فیلمی نیز به‌اندازه پتانسیل خود دیده می‌شود. برای تهیه‌کننده این شرایط بهتر از اکران در سینماست، از سوی دیگر فیلم‌هایی که امید به استقبال دارند شاید در این فضا کمتر جواب بگیرند، اما در نقطه مقابل فیلم‌هایی که گیشه‌ای نیستند بهتر می‌توانند در این فضا جذب مخاطب داشته باشند. البته همه این‌ها بستگی به تبلیغات و اطلاع‌رسانی درباره فیلم‌ها دارد که می‌تواند اثرگذار باشد. حتی این شیوه اکران این امکان را دارد که هر هفته یک و یا چند فیلم را به شکل هم‌زمان در اکران خود داشته باشد.