سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما که سال گذشته فیلم "ریست" ساخته محمدرضا لطفی را در جشنواره فیلم فجر داشت و فیلم "تدفین" محمد تنابنده را نیز آماده اکران دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت تولید آثار سینمایی‌اش عنوان کرد: یک سینمایی و دو سریال در دست دارم که قصد ساخت آن‌ها را دارم اما با توجه به شرایط حال حاضر کمی با احتیاط جلو می‌رویم.

او ادامه داد: ما پیش از سال پیش‌تولید کارمان را آغاز کردیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام مرزها بسته شد و برای ما بسیار هزینه به همراه داشت چرا که در قراردادهایمان بندی وجود نداشت که اگر به هر دلیلی نتوانستیم در آن تاریخ کار را کلید بزنیم چه راهکاری ارائه دهیم و همین عامل نیز موجب شد تا ما صدمات زیادی را متحمل شویم و کارها متوقف شوند.

این تهیه‌کننده افزود: ما سریال "هیاهو" را در دست تولید دارم، یک کار مشترک با عباس رافعی است که علاوه بر تهیه‌کنندگی نویسنده و کارگردانی را نیز او بر عهده دارد. سریالی که محصول مشترک ایران و ترکیه خواهد بود و با توجه به تمهیدات لازم به‌زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شویم. این سریال در 20 قسمت نوشته شده و به‌زودی با بازیگران ترکیه و ایران وارد مذاکره می‎شویم. سریال دیگرم "بازی خانه" نام دارد که علی ژکان مشغول نگارش فیلمنامه آن است و با توجه به این که صدور مجوز ساخت سریال از ارشاد به صداوسیما انتقال داده شده است در حال حاضر منتظر تشکیل شورای صدور پروانه ساخت در سازمان هستیم تا بتوانیم مجوز ساخت این سریال را بگیریم.

او درباره زمان کلید خوردن سریال"هیاهو" گفت: پیش‌بینی ما آبان ماه است، اما باید دید تا آن زمان شرایط ویروس کرونا به کدام سمت می‌رود.

تهیه‌کننده فیلم "شماره 17 سهیلا" در ادامه درباره فیلم سینمایی‌ خود نیز توضیح داد: پروژه سینمایی "بی‌اجازه حرف نزن" به کارگردانی رسول صانعی را نیز در دست دارم که یک نگاه کمدی و فانتزی به مکتب داعش دارد. قصد داریم یک کمدی آبرومند همراه با استانداردهای سینمایی بسازیم تا مخاطب را جذب کند.

سیدزاده درباره بازیگران این فیلم سینمایی گفت: در حال مذاکره هستیم چون این کار بسیار پیچیده شده است و به دلیل پرداخت رقم‌های آنچنانی دستمزدها بسیار بالا رفته است و معضل اصلی سینما در حال حاضر بازیگر شده است. آنچه شما می‌خواهید به تعداد انگشتان یکدست نمی‌رسد و قحطی بازیگر شده و این مولود سیاست‌های غلط مدیران است که اجازه ندادند بدون سنجاق فکری پرورش استعداد در سینما داشته باشیم.

او گفت: از سوی دیگر مافیای خود بدنه سینما اجازه ورود چهره‌های جدید را نمی‌دهند و متولیان فرهنگی نیز ساز و کاری برای این امر در نظر نگرفته‌اند. متأسفانه آموزشگاه‌های بازیگری ما تبدیل به تجارت‌خانه شده‌اند و تنها از دختران و پسران جوان علاقه‌مند پول می‌گیرند، اما خروجی آن‌ها چیزی نیست و این افراد به حال خود رها می‌شوند. همان‌طور که گفتم در شرایط حال حاضر تنها کسانی که از آب گل‌آلود کرونا ماهی می‌گیرند بازیگران هستند و عده‌ای نیز این پول را می‌دهند و عرصه تولید دچار اخلال شده است.