سرویس سینمایی هنرآنلاین: طبق اعلام مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش دفاتر پخش فیلم تا روز شنبه 14 تیرماه فرصت دارند تا فیلم‌های خود را اعلام کنند.

تاکنون فیلم‌های "زن‌ها فرشته‌اند ۲" به کارگردانی محمدحسین فرحبخش، "لاله" به کارگردانی اسدالله نیک نژاد، "گربه سیاه" به کارگردانی کریم امینی، "لامینور" به کارگردانی داریوش مهرجویی و "انفرادی" به کارگردانی مسعود اطیابی نزدیک‌ترین گزینه‌ها به اکران جدید سینماها هستند، فیلم‌هایی که پیش از سال جزو گزینه‌های اکران نوروز 99 بودند.

"زن‌ها فرشته‌اند 2 " به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش ادامه فیلم "زن‌ها فرشته‌اند"  است که در 1386 روی پرده رفت و 700 میلیون تومان فروش داشت. در قسمت دوم که در سکوت خبری تولید شد به نیوشا ضیغمی، محمدرضا شریفی نیا و سیروس همتی به‌عنوان بازیگر اصلی اشاره شده است.

"لاله" به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد و به تهیه‌کنندگی پروانه پرتو است که البته در فاز دوم تولید این پروژه، تورج منصوری تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفت. فیلم از روی فیلمنامه‌ای نوشته جلیل عرفان‌منش و با سرمایه‌گذاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده و درباره لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی ایران است. ماجرای ساخت این فیلم به بیش از شش سال پیش برمی‌گردد، پروژه‌ای که 70 درصد تولید آن تا سال 1392 انجام شد. "لاله" با بودجه‌ای چند میلیاردی در زمان وزارت سید محمد حسینی کلید خورد و به دلیل حاشیه‌هایی که برای ساخت آن به وجود آمد حتی پای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به پروژه باز شد که درنتیجه آن گروه تولید اولیه فیلم استعفا دادند و کار نیمه‌کاره رها شد. در این سال‌ها بارها صحبت ازسرگیری و ادامه ساخت "لاله" مطرح بود تا درنهایت با حضور یک شورای حکمیت مشکلات این پروژه برطرف شد و فیلم به سرانجام رسید. سارا امیری در نقش لاله، نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، ایرج نوذری، پیام اینالویی، محمد صادقی و محمد متوسلانی در "لاله" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم گربه سیاه

"گربه سیاه" به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان است که سال گذشته تولید شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: همه چیز از غروبی شروع شد که دیگه دلگیر نبود. این فیلم داستانی اجتماعی را روایت می‌کند و مخاطب آن عمدتاً جوانان به‌خصوص دهه هشتادی‌ها هستند. ترلان پروانه، کیا رکنی، حسین پورکریمی، بهاره کیان افشار،  علیرضا استادی، پیام احمدی نیا، آزاده سدیری، بهرام رادان، احمد کاوری،  ستایش رجایی نیا، عیسی حسینی، بهروز قادری، حسین ملکی، علی اوجی، رضا یزدانی، احسان کرمی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

"لامینور" تازه‌ترین اثر داریوش مهرجویی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان، در زمان ساخت با حرف و حدیث‌های بسیاری مواجه شد. یکی از موارد اختلاف میان تهیه‌کننده و بنیاد سینمایی فارابی بود که برای مدتی بحث داغ رسانه‌ها شد.  عده‌ای "لامینور" را ادامه‌ای بر فیلم "سنتوری" این کارگردان می‌دانند، با این تفاوت که این بار نوازنده و بازیگر اصلی یک دختر است که نقش آن را پردیس احمدیه ایفا می‌کند. فیلمنامه را مهرجویی با همراهی همسرش وحیده محمدی‌فر به رشته تحریر درآورده و علی نصیریان، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان، علی مصفا، کاوه آفاق، امرالله صابری شیروانی، دیبا زاهدی، بیتا فرهی، فریماه فرجامی، محمدرضا نوری، بهناز جعفری، رضا داودنژاد، سیامک ادیب، شراره رنجبر، محمدجواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمدهادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه‌گر، هومن بهزادی، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش‌سفیدی، گرگ علی بلوردی در فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"انفرادی" ساخته مسعود اطیابی است که حمزه صالحی آن را نوشته و سید ابراهیم عامریان آن را تهیه‌ کرده است. با این که تاکنون داستانی از این فیلم منتشر نشده است اما رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر و برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، امید روحانی، مهدی فقیه، شکیب شجره و مهسا طهماسبی بازیگران اصلی این فیلم طنز هستند.

فیلم پسرکشی

همچنین فیلم "پسرکشی" ساخته محمدهادی کریمی نیز برای اکران آنلاین آماده می‌شود. ساخته محمدهادی کریمی که در شهرهای تهران، کاشان و قزوین فیلمبرداری شده است و طبق اعلام قبلی از روز چهارشنبه اکران خود را آغاز می کند، داستان در دو دهه 1340 و 1370 روایت می‌شود. ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری و لیلا اوتادی با حضور لیلا زارع و با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی حضور دارند. این فیلم داستانی ‌معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند. "پسرکشی" را صادق یاری تهیه کرده است.