سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس اکبری تهیه‌کننده آثاری چون " در چشم باد"،"عقاب صحرا"،" خانه دیگری" این روزها دو اثر سینمایی آماده اکران دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت دو اثر سینمایی خود گفت: فیلم "آدم نمی‌شوند" به کارگردانی اکبر منصور فلاح را در حوزه کودک و نوجوان دارم که یک کار فانتزی اجتماعی است و لیلا اوتادی، یوسف تیموری، ارژنگ امیرفضلی، یوسف مرادیان، هدی منصورفلاح و... در آن بازی می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: بعضی از آدم‌ها در دنیای واقعی خطا‌هایی کرده و به همین دلیل تبدیل به خر و به جنگل تبعید شده‌اند. معلمی به نام ادیب برای آموزش آنان به جنگل می‌رود تا با طی کردن مراحل آموزش، به‌اشتباه خود پی برده و هویت اصلی خود را بازیافته، آدم شده و به جامعه بازگردند. حدود سه ماه می‌گذرد و اثری از ادیب نمی‌شود تا این که ....

این تهیه‌کننده ادامه داد: فیلم دیگرم"منگی" نام دارد که رسول کاهانی آن را کارگردانی کرده و قرار است مردادماه در گروه هنر و تجربه اکران شود. این فیلم درباره زن و شوهری است که از یکدیگر جدا می‌شوند و مرد پس از جدایی به شمال کشور می‌رود و در آنجا زندگی جدیدی را شروع می‌کند، اما پس از مدتی زن قصد بازگشت دارد که متوجه می‌شود چه اتفاقی رخ داده است. بازیگران این فیلم همگی از بازیگران خوب عرصه تئاتر هستند.

اکبری همچنین درباره وضعیت اکران فیلم‌های کودک در شرایطی که سینماها بسته بوده و فیلم‌ها برای اکران شرایط مناسبی ندارند، توضیح داد: در این شرایط پیش‌بینی کمی سخت است، ضمن این که سینمای کودک و نوجوان همواره مهجور بوده، هست و خواهد بود و این جای تأسف دارد. متولیان امر باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند چرا که کودکان و نوجوانان قرار است آینده این مملکت را بسازند و چرخ کشور را بچرخانند، بنابراین باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌تری داشت.

f5467f24-c5ea-4c1d-a230-ca1b16330570

او در ادامه به موضوع اکران فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: به نظرم در شرایط حال حاضر باید حمایت بیشتری از سینما شود و فعالیت‌ها در فضای مجازی و اینترنتی پررنگ‌تر شود. این روند موجودی است که در شرایط حال حاضر می‌شود آن را دنبال کرد و قطعاً جواب بهتری نسبت به شیوه سنتی دریافت خواهد شد. چرا که با باز شدن سالن‌های سینما باید چشم‌انتظار مخاطب ماند که آیا این ریسک را می‌کند تا به سالن سینما بیاید یا نه! حیات سینما باید ادامه داشته باشد که بعید است با این شرایط اگر صرفاً به دنبال اکران سنتی باشیم چنین اتفاقی رخ دهد. باید به سمت کشف شیوه‌های جدید رفت.

تهیه‌کننده سریال "در چشم باد" با اشاره به این که باید مشکلات اکران برطرف شود، گفت: در شیوه اکران آنلاین نیز ما مشکلاتی داریم که باید برطرف شوند تا تهیه‌کننده انگیزه داشته باشد وارد این حیطه شود. این خلأها باید برطرف شوند و چاره‌ای جز این هم نیست چرا که نمی‌شود فعالیت سینما را متوقف کرد. باید حمایت‌هایی از سوی دولت و مجلس انجام شود تا به این سمت برویم، این روند مربوط به من و صنف نیست که بتوان آن را برطرف کرد، بلکه یک بحران اجتماعی است که مسئولین صاحب قدرت باید آن را حل کنند و مدیران صنوف این قدرت را ندارند. باید از شیوه جدید اکران حمایت کرد تا چرخ سینما بچرخد، همان‌طور که در این مدت شیوه‌های جدیدی را امتحان کردیم مانند ایجاد طرح سینما ماشین که از آن استقبال هم شد. ما در گذشته نیز سینما روباز داشتیم که به دلیل نبود تهویه هوای مناسب در سالن‌ها، تابستان‌ها فعال بود. باید روی فضاهای جدید فکر کرد و طراحان باید شیوه‌های جدید و جایگزین را پیدا کنند تا سینما از بین نرود، سینما به معنای مراسم فیلم دیدن به شکل دسته‌جمعی است که باید ادامه یابد.