سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا زهتابچیان که نخستین تجربه کارگردانی‌اش فیلم سینمایی "دیدن این فیلم جرم است" به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه بود، این روزها به دنبال ساخت تازه‌ترین اثر خود است.

او در حالی این کار را انجام می‌دهد که فیلم اولش هنوز رنگ پرده به خود ندیده است. "دیدن این فیلم جرم است" اولین بار در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و واکنش‌های متفاوت روبرو شد. امیر آقایی، حسین پاک‌دل، لیندا کیانی، حمیدرضا پگاه و محمود پاک‌نیت از بازیگران این فیلم هستند.

زهتابچیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره چگونگی نمایش این فیلم و سرانجام آن گفت: "دیدن این فیلم جرم است" پروانه نمایش دریافت کرده، اما مشروط بر این که صحنه‌هایی از فیلم خارج شود که ما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم و درصدد هستیم این مشکل را برطرف کنیم.

این کارگردان جوان در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال اکران آنلاین این فیلم وجود دارد یا خیر، توضیح داد: ما جلساتی برگزار کردیم و در این مورد صحبت‌هایی داشتیم، اما با این شیوه اکران برای فیلم مخالف هستیم و ترجیح می‌دهیم صبر کنیم تا شرایط به حالت طبیعی خود برگردد و ما بتوانیم فیلم را روی پرده سینماها اکران کنیم. فکر می‌کنیم بنا به دلایلی اکران فیلم در سینما بسیار بهتر خواهد بود.

او در ادامه به تازه‌ترین فعالیت خود نیز اشاره کرد و افزود: فیلمنامه‌ای دارم به نام "همه می‌میرند" که تمام شده و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شفاه بر عهده دارد. این روزها در حال مذاکره هستیم تا امسال بتوانیم آن را بسازیم. یک فیلم خانوادگی با قصه‌ای احساسی که برخلاف فیلم قبلی که سیاسی بود، اجتماعی است و همان‌طور که گفتم قصه ملتهبی دارد. تلاش داریم اگر به‌موقع به نتیجه برسیم فیلم را امسال کلید بزنیم، در غیر این صورت به زمان دیگری موکول می‌شود. مراحل پس از تولید فیلم زمان‌بر است و به دلیل اینکه جشنواره را پیش رو داریم باید تا آن زمان آماده شود.