سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از گذشت چهار ماه از تعطیلی سینماها به دلیل شیوع کرونا قرار است از اول تیر سینماها باز شوند و با 40 درصد ظرفیت فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیرند.

هرچند در این مدت اکران آنلاین، بار اکران را بردوش گرفت، اما برای بازگشایی مجدد سالن‌ها و اعتماد مخاطبان به سالن‌ها باید فیلم‌های پرقدرتی انتخاب می‌شدند که پس از گمانه‌زنی‌های بسیار در نهایت دو فیلم "شنای پروانه" فیلم برگزیده جشنواره سی و هشتم به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی به همراه فیلم "خوب، بد، جلف: ارتش سری" به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی آغازگر دوباره این فعالیت هنری هستند که پیش از این برای اکران نوروز انتخاب شده بودند و حتی فیلم "خوب،بد،جلف" برای چند روز اکران خود را در اسفندماه آغاز کرد و در دو روز اول با رکورد عجیبی مواجه شد و فروش یک میلیاردی را پشت سر گذاشت که با بسته شدن سالن‌ها اکران آن متوقف ماند و حالا از ابتدای تیرماه بار دیگر سینماها با این دو فیلم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

"شنای پروانه" نخستین ساخته بلند سینمایی محمد کارت در مقام کارگردان است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در 12 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت چهار جایزه را از آن خود کرد. جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و آبان عسکری در "شنای پروانه" بازی می‌کنند. کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری فیلمنامه این فیلم را که مضمونی اجتماعی دارد نوشته‌اند ودر خلاصه داستان "شنای پروانه" آمده است: "در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

اما پیمان قاسم خانی که فیلم کمدی پرفروش "خوب، بد، جلف" را اولین بار بهمن 1395 در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآورد و در سال 98 دنباله‌ای بر این فیلم کمدی ساخت و آن را  روانه جشنواره کرد. پژمان جمشیدی، سام درخشانی و امیرمهدی ژوله در "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" نقش‌های خود در فیلم اول تکرار کرده‌اند و حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد و شکیب شجره از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن چگینی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حال باید دید با توجه به ماندگاری ویروس کرونا و رعایت تمامی تدابیر بهداشتی پس از گذشت چهار ماه آیا سینماها با اکران این دوفیلم مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند و سینما به روزهای رونق خود باز می‌گردد یا نه.