سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید ضیا هاشمی تهیه‌کننده سینما این روزها نسخه نمایش خانگی فیلم "امیر" به تهیه‌کنندگی او در پلتفرم‌ها به نمایش گذاشته شده است و فیلم "آینده" را نیز آماده اکران دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلم بیان کرد: "آینده" به کارگردانی امیر پورکیان سال گذشته پروانه نمایش دریافت کرد و آماده اکران است که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها اکران به تعویق افتاد و اکنون منتظر هستیم تا سالن‌ها باز شوند، ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

هاشمی همچنین درباره احتمال اکران آنلاین این فیلم گفت: خوشبختانه شرایط اکران آنلاین بسیار خوب پیش رفت و ما هم در حال بررسی هستیم به‌هرحال اکران آنلاین کمک بسیار خوبی برای سینماست. اما ترجیح می‌دهیم فیلم روی پرده سینماها دیده شود. با بازگشایی سالن‌ها و شروع اکران‌ها باید فیلم‌هایی داشته باشیم اکران کنیم تا مخاطب جذب آن شود و از سینما رفتن محروم نشوند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه به اکران آنلاین اشاره کرد و افزود: به نظرم در این حد شروع خیلی خوبی است و حتی بیش از انتظار ما پیش رفت. نسبت به جمعیت نه، اما نسبت به وضعیت این میزان استقبال خوب بوده است. این شیوه اکران نیازمند زمان است تا در میان مخاطبان جا بیفتد و قطعاً از این بهتر می‌شود. سینمای ما در حال حاضر با وجود 85 میلیون نفر جمعیت، بالاترین مخاطبش در بهترین حالت برای یک فیلم خوب، سه و نیم میلیون نفر است و این میزان مخاطب برای سینما کافی نیست اما همان‌طور که گفتم به‌مرورزمان بهتر نیز می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم‌های پرفروش برای اکران به این شیوه اقدامی نکرده‌اند، گفت: اگر بتوانیم پای فیلم‌های پرفروش را به این شیوه اکران باز کنیم خوب است و سرعت جذب مخاطب چند برابر می‌شود، اما بحث رقم فروش هنوز برای بسیاری از تهیه‌کنندگان با ریسک بالا همراه است و اعتمادی ندارند. قطعاً در آینده نه‌چندان دور فیلم‌ها برای اکران به این شیوه به‌صف می‌شوند، اما فعلاً نمی‌توانیم بگوییم فلان فیلم پرفروش حاضر اکران به این شیوه است، چون حساب 30-40 میلیاردی روی فروش داشته‌اند و به کمتر از این ریسک نمی‌کنند.

هاشمی همچنین درباره میزان استقبال مخاطبان از بازگشایی سینماها اظهار کرد: این مردمی که من دیدم نسبت به بیماری کرونا تا این اندازه بی‌خیال شده‌اند، حتماً به سینماها نیز می‌آیند. ما از استقبال مخاطبان خوشحال می‌شویم، اما با رعایت اصول بهداشتی تا سلامتشان به خطر نیفتد. تفریحی برای مردم وجود ندارد و تنها چیزی که می‌تواند تفریح باشد همین رفتن به سینماست. ما افتخار می‌کنیم این اتفاق بیفتد و مخاطبان با بازگشایی سالن‌ها استقبال کنند اما نگرانی هم داریم. ضمن این که بهترین شرایط برای ما ورود خانواده به سالن‌های سینماست چون در تعداد بلیت خریداری می‌شود و اگر استقبال نکنند اتفاق خوبی برای سینما نخواهد افتاد.