سرویس سینمایی هنرآنلاین: قربان محمدپور نویسنده و کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت خود در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال نگارش فیلمنامه‌ای کمدی با نام "دنیای سکوت" هستم که قصه‌ای جذاب و ملتهب دارد.

او توضیح داد: قصه با موضوع ویروس کرونای جدید با نام کووید 20 است که در دنیا ظاهر می‌شود. این ویروس که از مار به انسان منتقل شده کسی را نمی‌کشد، اما هرکس بگیرد شنوایی‌اش را از دست می‌دهد و کر می‌شود، انتشار این ویروس از نیویورک بوده و در اجلاس سالیانه سازمان ملل تمام رئیس جمهورهای کشورها به آن مبتلا شده و کر می‌شوند. هیئت سیاسی ایران نیز که در این اجلاس حضور داشتند به این ویروس دچار شده و آن را به ایران می‌آورند. برخی از مسئولان و مقامات بلندپایه ایران نیز این ویروس را می‌گیرند و کر می‌شوند و حرف مردم را نمی‌شنوند. پروفسور احمد اصلانی میکروب‌شناس ایرانی مأمور می‌شود تا واکسن این ویروس را کشف کند درحالی‌که روزانه صدها هزار نفر توسط این ویروس کر می‌شوند، او از مردم و مسئولان می‌خواهد روزانه هفده مرتبه دست‌های خود را بشویند و انگشت در دماغ خود نکنند زیرا این ویروس تنها از راه بینی وارد بدن می‌شود!

محمدپور همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود و فیلم "عاشقی در هانوی" که پیش از این خبر ساخت آن را در ویتنام داده بود، نیز بیان کرد: منتظر هستم دولت ویتنام به ما اجازه ورود به این کشور را بدهد. از آنجا که فعلاً همه دنیا درگیر ویروس کرونا هستند مرزهای این کشور بسته است. اگر همه چیز خوب پیش برود امیدوارم در مردادماه به ما این اجازه داده شود تا بتوانیم کار را شهریور کلید بزنیم.

محمدپور ادامه داد: ساخت فیلم در ویتنام با داخل ایران کاملاً متفاوت است و اصلاً پیش فرضی درباره شرایط ساخت فیلم در دوران کرونایی در این کشور نداریم. آن‌ها به‌شدت کرونا را کنترل کردند و به همین دلیل نیز سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌های بیشتری نسبت به کشورهایی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند دارند، اما از آنجا که ما هزینه بسیاری برای ساخت این فیلم تاکنون انجام داده‌ایم مجبور هستیم تا صبر کنیم ببینیم کی این اجازه صادر می‌شود. ما دو سال درگیر مراحل ساخت آن بوده‌ایم.

کارگردان "سلام بمبئی" درباره ساخت دنباله فیلم "سلام بمبئی" توضیح داد: در حال حاضر نگارش فیلمنامه این فیلم به پایان رسیده است، اما باید "عاشقی در هانوی" را به سرانجام برسانم و بعد به سراغ ساخت "سلام بمبئی 2" بروم.

محمدپور در پاسخ به این سؤال که این فیلم‌های تجاری تا چه اندازه در اکران آنلاین می‌توانند دیده شوند اظهار کرد: به نظر من فیلم‌های تجاری اصلاً به درد اکران آنلاین نمی‌خورند و باید روی پرده سینما دیده شوند تا مخاطب با دیدن آن روی پرده سینما لذت ببرد. این فیلم‌ها هزینه ساخت بالایی دارند و به درد اکران در این فضا نمی‌خورند. اکران آنلاین فضایی است برای فیلم‌هایی که یا در صف اکران باقی مانده‌اند یا پیش‌بینی موفقی در گیشه ندارند، ضمن این که تهیه‌کنندگان فیلم‌های پرفروش و گیشه دار نیز به این امر رضایت نخواهند داد.