به گزارش هنرآنلاین، انیمیشن اپیزودیک "کووید 19 ثانیه" که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، از امروز یکشنبه 28اردیبهشت در برخی وب‌سایت‌های سینمایی، پلتفرم‌ها و فضای مجازی پخش خواهد شد.

"کووید 19 ثانیه" که در 15 قسمت 19 ثانیه‌ای به کارگردانی علی درخشی و تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی تهیه شده به بیان اموری می‌پردازد که باید در زمان شیوع این بیماری جدی گرفته شوند.

اولین قسمت این انیمیشن اپیزودیک با عنوان "حتی‌الامکان آنلاین خرید کنید" امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت‌) روی وب‌سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir، پایگاه خبری سینماتجربی www.cinematajrobi.ir، سایت دیرین دیرین www.dirindirin.com، آپارات، تماشا، روبیکا، واتس‌آپ، کانال انیمیشن ایران @irananimator‌، اینستاگرام defc_cinemaverite و برخی دیگر از وب‌سایت‌های خبری، سینمایی، پلت‌فرم‌ها و فضای مجازی بارگزاری شده و به مدت 15 روز، قسمت‌های جدید آن هر روز پخش خواهد شد.

عناوین قسمت‌هایی که تا پایان هفته جاری پخش می‌شوند نیز به این شرح هستند: "غذاها را کامل بپزید"، "در زمان تعطیلی مراکز تفریحی از بازی‌های قدیمی غافل نشوید"، "دستکش به دست کرده و اشیاء را ضدعفونی کنید"، "وقتی در خانه مانده‌اید از ورزش غافل نشوید" و "از تجمعات دوری کنید".

"کووید 19 ثانیه" با تکنیک دیجیتال کات‌آوت ساخته شده و از دو کاراکتر "شیر" و "گورخر" برخوردار است.