سرویس سینمایی هنرآنلاین: جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سینمای ایران تجربه متفاوتی را پشت سر گذاشت؛ این بار به همت سازمان فرهنگی اوج و با مشارکت موسسه سینمایی نورتابان، برج میلاد پذیرای مخاطبانی شد که در خودروهای خود به تماشای فیلم سینمایی "خروج" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نشستند.

"خروج" در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در حالی که سازندگان فیلم خود را برای اکرانی متفاوت در سالن‌های سینمایی آماده می‌کردند، ویروس کرونا در کشور و در جهان شیوع پیدا کرد و سالن‌های سینمایی مجبور به تعطیلی شدند.

با گذشت حدود دو ماه از تعطیلی اجباری سالن‌های سینمایی، اوج دست‌به‌کار شد و در یک اقدام جسورانه فیلم "خروج" را به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی ایرانی در دو پلتفرم به شیوه اینترنتی اکران کرد؛ اکرانی که اما و اگرهای بسیاری همراه داشت اما سازندگان "خروج" این ریسک را پذیرفتند و فیلم را با بلیت 12 هزارتومانی برای مدت شش ساعت برای هر خریدار روی خروجی دو پلتفرم فیلیمو و نماوا قرار دادند که در دو روز نخست 400 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت تا رکوردی تازه در سینمای ایران باشد و سایر تولیدکنندگان را نیز تشویق کند به این شیوه جدید اکران در سینمای ایران اقدام کنند.

اما این همه راه نبود؛ چرا که سازندگان "خروج" بار دیگر تصمیم گرفتند دست به یک تجربه جدید بزنند، پروژه‌ای که پیش از انقلاب برای مدتی کوتاه با عنوان سینما درایوین در ایران پیگیری شد، اما شکست خورد.

فیلم سینمایی "خروج" در قالب طرح سینما ماشین از پنجشنبه 11 اردیبهشت در سایت سینماتیکت با مبلغ 40 هزار تومان فروش بلیت‌های خود را آغاز کرد و در همان ساعات ابتدایی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و سئانس اول آن پر شد.

این طرح سینمایی به مدت یک هفته در دو سئانس 21 و 23:30 در پارکینگ شماره 3 برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، طرحی که اغلب مخاطبان آن را جوانانی تشکیل می‌دهند که به دنبال تجربه کردن اتفاقات جدید هستند. این که شما بتوانید در خودرو خود و با خیال راحت به تماشای فیلم مورد نظر خود بنشینید اتفاقی است که بیشتر مخاطبان سینمارو و جوانان اهل تجربه دوست دارند آن را حتی برای یک بار پشت سر بگذارند.