به گزارش هنرآنلاین، جشنواره مستند مونیخ (DOK.fest München) جایزه بزرگ فیلم‌های مرتبط با کودک را به فیلم "نت‌های مسی یک رؤیا"  به کارگردانی رضا فرهمند اهدا کرد.

این جایزه به  مستندهایی اهدا می‌شود که چشم‌انداز کودکان و نوجوانان را به شکلی برجسته ارائه می‌دهد.

هیئت داوران این جشنواره در بیانیه خود آورده است: "فیلمساز ایرانی رضا فرهمند موفق شده ما را به وضوح به دنیای کودکان در مناطق جنگی و بحرانی ببرد. این دوربین همراه با ملوک و دوستانش ما را به عمق زندگی روزانه بعد از جنگ می‌برد؛ کارهای ساده‌ای نظیر لباس شستن در صبح و شانه کردن موها، با همراهی دوربین رضا، تبدیل به حرکات معناداری می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهند که در زندگی هر کودک، در هر زندگی انسانی  حتی در شرایط نامطلوب، عزت و احترام جاری است. رضا فرهمند خانه‌ها و شهرهای بمب‌گذاری شده را با یک دوربین قدرتمند اسیر می‌کند و داستانی جدی و چشمگیر از امید بچه‌ها برای آینده بهتر می‌گوید."

"نت‌های مسی یک رؤیا" به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، رقابت بین‌المللی خود را اوت سال گذشته با حضور در میان هفت مستند شاخص جشنواره لوکارنو آغاز کرد و در ادامه کاندید دریافت جایزه بزرگ "هارل" در  آمریکا شد و در جریان حضور در دیگر فستیوال‌های  بین المللی ، جایزه ویژه هیئت داوران را از جشنواره المپیای یونان دریافت کرد.

پخش بین‌الملل فیلم با مرجان علیزاده کمپانی ArtHouse Cinematheque در کانادا است.