سرویس سینمایی هنرآنلاین: پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که قرار بود 3 تا 11 ژوئیه (13 تا 21 تیر) برگزار شود، به خاطر ادامه بحران شیوع بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس لغو شد. این جشنواره سینماییِ محبوب، تازه‌ترین رویداد تابستانی است که به خاطر بیماری همه‌گیر برگزار نمی‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره کارلووی واری روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند لغو این دوره جشنواره با توجه به ادامه اقدامات دولت چک برای مبارزه با کرونا و وضعیت پیچیده جهانی، ضروری بود. با این حال، قرار است برخی از برنامه‌های جشنواره در تعداد محدودی از سالن‌های سینمایی در این کشور همین‌طور در قالب پروژه آنلاین " KVIFF Eastern Promises Industry Days" اجرا شود.

به گزارش ددلاین، دولت چک از هشتم ژوئن (19 خرداد)، مقررات قرنطینه در این کشور را کاهش خواهد داد و به گفته برگزارکنندگان جشنواره کارلووی واری، سالن‌های سینما از آن تاریخ اجازه دارند فیلم‌ها را برای نهایت پنجاه تماشاگر به نمایش بگذارند. کارلووی واری قصد دارد بعضی از بخش‌های جشنواره را از اوایل ژوئن در سراسر کشور به نمایش بگذارد.

جشنواره همچنان اعلام کرد پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری سال آینده 2 تا 10 ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

کارلووی واری یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیا و مهم‌ترین جشنواره سینمایی درجه الف در اروپای مرکزی و شرقی است.

لوکارنو، ونیز، تورنتو، تلیوراید، سن سباستین، زوریخ، نیویورک، توکیو و لندن جزو جشنواره‌های سینمایی مهم امسال هستند که با توجه به شرایط سخت موجود تردیدهای زیادی درباره برگزاری غیرآنلاین آن‌ها وجود دارد. کن، ترایبکا، SXSW و کارلووی واری رویدادهای مهمی هستند که تاکنون طبق برنامه قبلی برگزار نشده‌اند.