به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند "پیرمرد و خواننده" به کارگردانی امیر اصانلو که در سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت موفق به کسب تندیس طلایی آوینی شد، در جشنواره نمای حقیقت (Visions du Réel) در سوییس به نمایش در می‌آید.

"پیرمرد و خواننده" که در شهر حلب سوریه تصویربرداری شده است روایتی از زندگی پیرمردی از اهالی حلب به‌نام ابوعمر و رفیقش ابورامی بعد از شش سال جنگ است که سعی دارند زندگی خود را در میان خرابه‌ها بسازند.

کامران جاهدی تدوین، حسن مهدوی صداگذاری، ضیا حاتمی تصویربرداری، احسان واثقی اصلاح رنگ و نور، عبدالمجید قوام عکاسی، کاوه فیروز آهنگسازی و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته‌اند.

پنجاه و یکمین دوره جشنواره نمای حقیقت از ۱۷ آوریل آغاز شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

جشنواره نمای حقیقت از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آوریل در نیون برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی در آغاز راه خود به فیلمسازان سوییسی و آثار مانده در پشت پرده آهنین و کشورهای بلوک شرق در اروپای شرقی اختصاص داشت اما رفته رفته به جشنواره‌ای بین‌المللی بدل شد.

این جشنواره توسط موریتز دی هادلن بنا شد؛ عکاس و مستندساز سوییسی که بعدها ریاست رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم لوکارنو، برلین و ونیز را نیز برعهده گرفت. او عقیده داشت انگیزه اولیه از به راه‌اندازی نمای حقیقت کاملا سیاسی و بر مبنای ایده استفاده از مستند برای تغییر جامعه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردند.