سرویس سینمایی هنرآنلاین: منوچهر آذری هنرمند رادیو، تلویزیون، سینما و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: پیش از عید قرار بود برنامه‌ "صبح جمعه با شما" را تا 20 فروردین روی آنتن رادیو داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد، اما قرار است جمعه‌شب‌ها از ساعت 22 تا 2 نیمه‌شب برنامه "پرنیان صدا" به نویسندگی و اجرای سعید توکل روی آنتن رادیو پیام برود که این برنامه مروری است بر برنامه‌های گذشته "صبح جمعه با شما" که گلچین شده است و من در هشتادمین سال تأسیس رادیو به‌عنوان نخستین مهمان در این برنامه حضور داشتم.

او درباره این روزها و شرایط قرنطینه گفت: من هم مانند بسیاری از افراد جامعه در خانه هستم و سعی می‌کنم در خانه بمانم و خودم را سرگرم کنم. ضمن این که این در خانه ماندن خیلی هم برایم کار سختی نیست و تقریباً پیش از شیوع کرونا نیز عادت به در خانه ماندن داشتم، اما این روزها باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم، کادر درمانی در این شرایط بسیار زحمت می‌کشند و امیدوارم خسته نباشند.

بازیگر سریال "آشپزباشی" ادامه داد: متأسفانه بسیاری این روزها کرونا را جدی نمی‌گیرند و به جای آن که در خانه بمانند بیرون می‌آیند، در حالی که باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد و صرفاً برای مسائل ضروری به بیرون از خانه آمد.

آذری در ادامه درباره فعالیت‌هایی که در خانه انجام می‌دهد تا این روزهای سخت کمی راحت‌تر بگذرند، توضیح داد: این اتفاق را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد، اما به هر حال افتاده است. ما یکسری عادت‌ها داشتیم که سال‌ها تکرار می‌شد، ازجمله رفت و آمد با دوستان، رفتن به سرکار و... در حالی که به یک مرتبه همه چیز تغییر کرده  و حتی برعکس شده است. من اکثر اوقات به تئاتر و سینما می‌رفتم و آثار جدید را می‌دیدم، اما متأسفانه این روزها نمی‌توانم به علاقه‌مندی‌هایم برسم، بر همین اساس تلاش می‌کنم به نحوی دیگر سرم را گرم کنم چون باید در خانه ماند و خود را با شرایط وفق داد. کرونا بسیاری از عادت‌های رفتاری ما را تغییر داد من هم این روزها علاوه بر کمک به همسرم در  انجام امور خانه با نوه‌هایم پای تلویزیون هستم و درس‌های مدرسه را با آن‌ها مرور می‌کنم که البته گاهی اوقات این دروس برای ما نیز آموزنده هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه مخاطب تلویزیون است، گفت: برنامه‌های تلویزیون با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان حال و هوای رمضانی به خود گرفته است، اما متأسفانه چندان برنامه‌های دلچسبی تولید نشده است. در حالی که در این شرایط نیاز به سرگرمی داریم و باید به مردم روحیه داد و آن‌ها را شاد نگه داشت. ضمن این که مجریان امروز خیلی مخاطب را به دیدن برنامه جذب نمی‌کنند. سابق بر این برای این که بتوان به‌عنوان مجری در تلویزیون فعالیت داشت باید کلی امتحان گرفته می‌شد، اما به نظر من امروز اکثر مجریان انتصابی هستند نه انتخابی و همین امر نیز مخاطب را اذیت می‌کند.