سرویس سینمایی هنرآنلاین: ویژه‌برنامه "دعوت" کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما ازجمله برنامه‌هایی است که تلویزیون برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. این برنامه که برای پنجمین سال متمادی روی آنتن می‌رود، امسال نیز متفاوت از سال‌های گذشته همراه مخاطبان خواهد بود.

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره به جزئیات برنامه و  تغییرات محتوایی صورت گرفته گفت: امسال دامنه موضعی گفت‌وگوها وسیع‌تر شده است. سال گذشته ما به موضوعاتی نظیر شیوه آشنایی منجر به ازدواج و امید به زندگی مشترک پرداختیم، اما امسال حفظ و تقویت بنیان خانواده محور اصلی برنامه خواهد بود که شامل سرفصل‌های فرزندآوری، حسن معاشرت در خانواده، نظم و انضباط، وجود روحیه مشورت در خانواده، فرزندخواندگی، سبک زندگی و تربیتی ایرانی اسلامی می‌شود.

او افزود: دعوت محصول یک اتاق فکر است. اتاق فکری که قبل از این که به هر کدام از مهمانان برسد، به محتوا و موضوعاتش می‌رسد و بعد به دنبال موارد منطبق با آن می‌گردد. به نظر من رمز موفقیت "دعوت" همین موضوعات فکر شده و محتوا‌محور بودن است. در برنامه ویژه  رمضانی  نگاهی نیز به موضوع شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت و آن را از زاویه‌ای دیگر بررسی خواهیم کرد.

همچنین کشاورز درباره زمان پخش این برنامه گفت: برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه یک سیماست و بناست هر شب ساعت 19:15 تا دم دمای افطار مهمان خانه‌های مردم باشیم. البته بنا بود از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه برنامه روی آنتن برود که به دلیل برگزاری محفل قرآنی رهبر معظم انقلاب که امسال به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، بدون حضور عموم اهالی قرآن و فقط با حضور تعدادی از قاریان و حافظان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همچون سال‌های گذشته، در روز اول ماه رمضان برگزار خواهد شد؛ به همین سبب اولین برنامه "دعوت" روز یکشنبه روی آنتن خواهد رفت و بینندگان می‌توانند هم‌زمان با دومین روز ماه مبارک رمضان شاهد ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما باشند.

ویژه‌برنامه "دعوت" کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز، کارشناسی و اجرای محمد برمایی و سردبیری محمد پیوندی است که برای پنجمین سال متمادی از یکشنبه هفتم اردیبهشت، حوالی ساعت 19:20 روی آنتن می‌رود. همچنین تیتراژ ابتدایی این برنامه با صدای رضا صادقی و تیتراژ پایانی نیز توسط مصطفی راغب  پخش خواهد شد.