سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیر شهاب رضویان کارگردان و تهیه‌کننده سینما که پیش از تعطیلی سینماها فیلم"عطر داغ" به کارگردانی علی ابراهیمی را بر پرده سینماها داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت ادامه اکران این فیلم بیان کرد: فعلاً منتظر هستیم تا سالن‌ها باز شوند و ببینیم خانه سینما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه‌ای برای طرح اکران فیلم‌ها دارند.

او همچنین درباره اکران اینترنتی آثار اظهار کرد: در حال حاضر به اکران اینترنتی به‌عنوان یکی از امکانات موجود برای ادامه نمایش فیلم فکر می‌کنیم، اما  اکران اینترنتی هنوز امتحان خودش را پس نداده است و باید دید در گام اول به چه شکل پیش می‌رود و با چه میزان استقبال روبه‌رو می‌شود، بعد برای آن تصمیم‌گیری کرد.

کارگردان "مینای شهر خاموش" در ادامه با اشاره به بحث قاچاق فیلم‌های اینترنتی نیز گفت: باید راهکارهای فنی مناسبی برای این نوع اکران در نظر گرفته شود و این پلتفرم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شوند که قابلیت کپی شدن آثار توسط شبکه‌های قاچاق فیلم وجود نداشته باشد، مانند نتفلیکس یا شبکه‌های نمایش آنلاین فیلم در جهان که این کار را انجام می‌دهند و امنیت کافی برای عدم کپی‌برداری از فیلم‌ها ایجاد می‌کنند. امیدوارم اکران اینترنتی به  نمایش عادلانه فیلم‌ها کمک کند.

او ادامه داد: اکران اینترنتی موفق منوط به وجود زیرساخت‌های فنی مناسب است و شدنی است، حتی گردش مالی نمایش در دنیای مجازی بسیار بیشتر از اکران معمول در سینماهای جهان است و در  تجربه غربی‌ها  نشان داده شده است که فرایندی شدنی است.

رضویان در پاسخ به این سؤال که هزینه حمایتی سازمان سینمایی برای فیلم‌های در حال اکران پیش از تعطیلات نیز عنوان کرد: فکر نمی‌کنم این هزینه چندان به ما کمک کند، چرا که آسیب رسیده بسیار بیش از این مبالغ  است. خواب سرمایه و انرژی انسانی‌ای که صرف ساخت این آثار شده  و ضرر تهیه‌کننده از  این رقم‌ها بسیار بیشتر است. بخشی از فیلم‌ها بودجه دولتی دارند و خیلی برایشان مهم نیست که چه زمانی و چگونه اکران شوند، اما سرمایه‌گذاران مستقل بسیار در این حوزه آسیب دیدند و باید به آن‌ها کمک جدی کرد.