به گزارش هنرآنلاین، سریال "زیرخاکی" به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا برای پخش در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

این مجموعه که از ۳۰ مرداد ۹۸ کلید خورد، دومین همکاری جلیل سامان و رضا نصیری‌نیا پس از سریال "نفس" است که رمضان ۹۶ از شبکه سه پخش شده بود.

این سریال دو فصل دارد و ساخت فصل دوم آن با شیوع ویروس کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که پیش آمد همزمان شد و بخش‌هایی از این فصل ناتمام مانده است. به ویژه بخش‌هایی که بنا بود در خارج از کشور ساخته شود.

این سریال در ۲۳ قسمت ساخته شده و قصه آن درباره مردی است که دنبال "زیرخاکی" است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می شود و از آثاری است که سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند.

نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. همچنین هادی حجازی‌فر،  نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده، گوهر خیراندیش و .‌.. نیز در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

عوامل اصلی "زیرخاکی" عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.