سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاوه سماک‌باشی بازیگر سینما و تلویزیون که در آثاری چون "اشنوگل"، "پیله‌های پرواز"، "میکائیل" و غیره بازی کرده است، سال گذشته در دو اثر تلویزیونی "بچه مهندس 3" و "نفوذ" به ایفای نقش پرداخت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضورش در فصل سوم سریال "بچه مهندس" بیان کرد: نقشی که در این سریال ایفا می‌کنم یک کاراکتر جدید است و بعد از مدت‌ها در یک نقش منفی حضور یافتم که تماماً هم منفی نیست و بیشتر خاکستری است، چرا که به‌نوعی از سوی اطرافیان گول می‌خورد. یکی از بهترین تجربه‌های من، در این سریال رقم خورد به این دلیل که هم نقش و هم گروه بسیار خوبی همراه من  بودند.

سماک‌باشی در ادامه درباره پذیرش نقش منفی و درآوردن این نقش توضیح داد: "بچه مهندس" یک سریال معاصر است و با راهنمایی‌های خوبی که آقای غفاری کارگردان کار در جهت حفظ راکورد نقش و یکدستی آن بیان کرد، این اتفاق و این تجربه خوب رقم خورد. من سال‌ها بود نقش منفی بازی نکرده بودم، نقش منفی درآوردنش بسیار سخت است، چون باید به‌نوعی بازی کنی که مخاطب از کاراکتر بدش آید و در جلوتر مورد تغییر قرار گیرد. اما چون خودت نیستی و از خود واقعی تو دور است، بازی در آن جذاب است. بیشتر پیشنهاد‌ها برای من در طی این سال‌ها نقش‌های مثبت بوده و به دلیل این که این نقش از من فاصله زیادی داشت و من را به چالش می‌انداخت، آن را دوست داشتم.

بازیگر "ماهور" در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه جای سریال‌هایی چون "بچه مهندس" که در چند فصل روایت می‌شود در تلویزیون خالی است و آیا می‌توان برای همه سریال‌ها این موفقیت را در نظر گرفت، گفت: برای همه آثار تلویزیونی نمی‌توان یک دنباله تولید کرد. "بچه مهندس" در فصل اول و دوم خیلی خوب دیده شد. این سریال سه مقطع سنی جواد کاراکتر اصلی را نشان می‌دهد و مسائل و حواشی زندگی او را در برمی‌گیرد. درواقع قصه جا داشت که در فصول مختلف کار شود و بازخوردها نیز بسیار خوب بود و مخاطب خود را در طی زمان یافت. کارهایی از این دست که مخاطب خود را پیدا کرده ازنظر فرم، محتوا و داستان کشش لازم را دارند، در حالی که این اتفاق درباره همه کارهای تلویزیونی صدق نمی‌کند و درگیر تکرار می‌شوند، ما حتی این معضل را در سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز شاهد هستیم که اغلب متأسفانه داستان ندارند، ضمن این که به هر حال محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. سریال‌هایی با تعداد قسمت بالا واقعاً جایشان در تلویزیون خالی است که اگر بودجه لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شود و قصه خوبی هم وجود داشته باشد، این سریال‌های هر شبی با استقبال مردم مواجه می‌شوند.

او درباره نقش خود در سریال "نفوذ" نیز عنوان کرد: آن‌طور که اعلام شده است، مهرماه از تلویزیون پخش می‌شود. داستان سریال درباره تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سال 57 است. یک کار تاریخی است که آقای شمقدری سال‌ها درباره آن تحقیق کرد و نسبت به این موضوع اشراف کامل داشت و با اطمینان کامل به او جلو رفتیم. من در این سریال نقش سروان عباسی یکی از افسران همافر را که بر ضد رژیم می‌جنگد و انقلابی است بازی کردم که شخص محبوبی در نیروی هوایی بود.

این بازیگر در خاتمه درباره حضورش در سینما نیز اظهار کرد: پیشنهاد‌هایی داشتم اما بیشتر به دلیل نبود فیلمنامه جذاب و همچنین مسائل مالی به توافق نرسیدیم. در حال حاضر فیلم "ماهور" را آماده اکران دارم و منتظر هستم تا به‌زودی اکران شود و امیدوارم که به دست فراموشی سپرده نشود.