سرویس سینمایی هنرآنلاین: از اول فروردین‌ماه فصل ششم سریال "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم به روی آنتن شبکه یک سیما رفت. در این فصل نقی معمولی با یک نماینده مجلس همراه می‌شود که نقش او را سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما بر عهده دارد. سیدزاده برای نخستین بار در قالب بازیگر به ایفای نقش پرداخته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نقش خود در این فصل از سریال "پایتخت" گفت: در این فصل من نقش مالکی نماینده مجلس را بازی می‌کنم که نقی معمولی به‌عنوان راننده او در سریال حضور دارد و ارتباط این دو با هم اتفاقاتی را رقم می‌زند که پیش‌برنده قصه است. می‌توانم به مخاطبان این نوید را بدهم که "پایتخت 6" نسبت به پنج فصل گذشته سریال "پایتخت" بسیار بهتر و پخته‌تر است.

سیدزاده درباره نقش خود این‌طور توضیح داد: مالکی یک نماینده مجلس پاک دست است که در مواجهه با مشکلات، معضلات و نابسامانی‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به این که او در مقابل خواسته‌های نامعقول نقی معمولی قرار می‌گیرد باید به‌نوعی برخورد کند که هم وظیفه خودش را انجام دهد و هم نقی را که امور جاری روزانه‌اش را انجام می‌دهد ارشاد کند.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره ویژگی‌های نقش خود توضیح داد: نقش مالکی در مواجه با اتفاقات دو برخورد متفاوت دارد، گاهی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که فضا را طنز و کمدی ناخواسته می‌کند و گاهی نیز برخوردش جدی است و تصمیمات عاقلانه‌ای می‌گیرد تا به نقی تفهیم کند که هر اتفاقی را به خود نگیرد و از موقعیتی که دارد سوءاستفاده نکند. درواقع نقی در این فصل به دنبال این است که با استفاده از موقعیت نماینده برای خود جایگاهی درست کند و از سوی دیگر فکر می‌کند همه قصد جان و ترور او را دارند در حالی که این‌ها تافته‌های ذهنی اوست و چنین چیزهایی وجود ندارد. این اتفاقات در قالب طنز در این فصل به چالش کشیده می‌شود.

سیدزاده همچنین درباره مابه‌ازای بیرونی این نقش نیز گفت: واقعیت‌های بیرونی می‌توانند سرمنشأ و الگوی همه ما باشند. به‌طور مثال وقتی نماینده مجلس حق استفاده از رانت و حق استفاده از این امکان را برای خود و افراد خانواده ندارد یک منشأ بیرونی است که می‌توان از آن بهره گرفت.

او در ادامه درباره چرایی پذیرش این نقش نیز اظهار کرد: به هر حال این سریال مخاطبان بسیاری دارد و توسط افراد بسیاری از جامعه دیده می‌شود و یک پروژه ملی است. با توجه به نقش و محتوایی که برای آن در نظر گرفته شده است اگر بتوانم بایدها و هنجارهای اجتماعی را به مخاطبان منتقل کنم و مسیر برخورد با ناهنجاری‌ها را حتی اگر در قالب طنز باشد نشان بدهم برنده شده‌ام. سلامت زندگی کردن در جامعه نیازمند آموزش است و می‌تواند از طریق سریال به مردم انتقال داده شود.

تهیه‌کننده "شماره 17 سهیلا" با اشاره به این که برای ایفای این نقش از بداهه نیز استفاده کرده است، گفت: گاهی در رویارویی با محسن تنابنده بداهه‌هایی به ذهنم می‌رسید که استفاده می‌کردم و سیروس مقدم نیز می‌پذیرفت.