سرویس سینمایی هنرآنلاین: شبکه اشاره از تیرماه با هدف خدمت‌رسانی به خانواده بزرگ ناشنوایان در بستر اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد. بهزاد بیک‌وردی مدیر این شبکه از تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور و همچنین پخش هشت ساعت برنامه در روز تا پایان سال خبر داد که بخشی از آن به تولید برنامه‌های ویژه نوروز اختصاص داشت.

بیک‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فعالیت‌ها و تولیدات گفت: شبکه اشاره امسال نخستین سالی است که درخدمت جامعه ناشنوا است و برنامه‌هایی را با همکاری شبکه تلویزیونی آیو برای ایام نوروز درنظر گرفت که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از حضور در محافل و مجامع تصمیم گرفته شد برنامه از حالت دعوت از هنرمندان و خیران فعال در این زمینه خارج شود و همچنان به پخش برنامه‌های تولیدی بپردازیم و تولید برنامه‌های زنده را به زمانی دیگر موکول کنیم.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌های ما در طول 24 ساعت چهار بار تکرار می‌شوند و هر شش ساعت یک بار این اتفاق رخ می‌دهد. ما برای ایام نوروز برنامه‌های شاد و مفرحی را برای ناشنوایان در نظر داشتیم تا عزیزان بتوانند در کنار خانواده‌های خود، ساعات خوشی را سپری کنند. بنابراین بافت برنامه‌های ما در این ایام از حالت عادی خارج و نوروزی شده است. برای ایام نوروز علاوه بر پخش برنامه‌های روزانه، سریال‌های تلویزیونی، فیلم سینمایی، فیلم‌های مستندهای و همچنین انیمیشن‌های کوتاه را نیز خواهیم داشت که همراه با زبان اشاره هستند و عزیزان ناشنوا می‌توانند با تماشای این برنامه‌ها از آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه اشاره در توضیح به این سؤال که تولید برنامه‌های زنده این شبکه دچار چه تغییراتی شده‌اند، گفت: پیش از این صحبت از آن بود که بتوانیم روزی هشت ساعت برنامه تولیدی داشته باشیم و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده بود و قرار بر این بود این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه پخش شوند. همکاری‌های لازم با انجمن‌ها نیز صورت گرفت، اما با مطرح شدن بحث قرنطینه خانگی و لزوم حضور نداشتن در محافل، این موضوع فعلاً منتفی شده است و بلافاصله بعد از این که زندگی به حالت عادی خود برگردد، ما آنچه را که در نظر داشتیم یعنی یک ساعت برنامه کودک و مهارت‌های زندگی را به شکل زنده روی بستر شبکه خواهیم داشت.

بیک وردی همچنین با بیان این که این روزها به دلیل شیوع ویروس کووید-19 همه در خانه‌هایشان باید بمانند و نیاز به سرگرمی دارند، اظهار کرد: با همدلی و همراهی شبکه آیو به این نتیجه رسیدیم تا اکانت برنامه در این برهه زمانی که همه در خانه‌ها قرنطینه هستند به شکل رایگان باشد وعزیزان با نصب نرم افزار بتوانند از برنامه‌ها به شکل رایگان استفاده کنند تا وسایل سرگرم کننده برای ناشنوایان نیز برقرار باشد.

او در خاتمه گفت: امیدوارم سال 99 سالی سرشار از سلامتی و تندرستی باشد و خبری از بلایا و مشکلاتی که در سال 98 دچار آن بودیم نباشد.