سرویس سینمایی هنرآنلاین: جشنواره فیلم ترایبکا 2020 که قرار بود 15 تا 26 آوریل (27 فروردین تا 7 اردیبهشت) در نیویورک برگزار شود، به خاطر نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. تاریخ جدید هنوز اعلام نشده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جین رزنتال یکی از مؤسسان جشنواره فیلم ترایبکا و مدیرعامل ترایبکا اینترپرایزز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما جشنواره فیلم ترایبکا را به‌عنوان مرهمی برای جامعه خود بعد از ویرانی ناشی از حملات 11 سپتامبر 2001 راه‌اندازی کردیم. ما مصمم بودیم با پیوستن به هم بر ترس‌ و اضطراب خود غلبه کنیم. این در دی‌ان‌ای ماست که پیش برویم، در حالی که هم‌زمان مراقب جامعه خود باشیم.

او با اشاره به این که به تعویق انداختن نوزدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا "یک تصمیم سخت" بود، اضافه کرد: ما خود را متعهد به حفظ سلامت و امنیت مردم و هم‌زمان حمایت از دوستان خود، فیلمسازان و داستان‌گویانی می‌دانیم که ترایبکا را سکویی برای نمایش کارهای خود برای تماشاگران می‌دانند.

رزنتال در پایان گفت: به‌زودی برنامه‌های خود را با شما در میان خواهیم گذاشت.

اندرو کومو فرماندار نیویورک روز پنجشنبه اعلام کرد از جمعه ساعت 17 به وقت محلی تجمعات بیش از پانصد نفر در این ایالت ممنوع خواهد بود. اجراهای صحنه‌ای در برادوی نیز از پنجشنبه‌شب تا 12 آوریل (24 فروردین) تعطیل است. مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، حمل و نقل عمومی و آسایشگاه‌ها شامل این قانون نمی‌شوند.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم ترایبکا پیش از این اعلام کردند که مستند "جیمی کارتر رئیس‌جمهور راک‌ اند رول" به کارگردانی مری وارتن برای اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره در بیکن تیه‌تر روی پرده می‌رود. اسامی فیلم‌های بلند و کوتاه جشنواره نیز اعلام شد که شامل اولین نمایش جهانی "همشهری پن" شان پن درباره امدادرسانی این بازیگر در هائیتی، "The Stand-In" با بازی درو باریمور است.

"آموزش بد" با بازی هیو جکمن تولید شبکه اچ‌بی‌او اولین بار در آمریکا در ترایبکا روی پرده می‌رود. "پادشاه استتن آیلند" به کارگردانی جاد آپاتو با بازی پیت دیویدسن، مستند "بازسازی بهشت" به کارگردانی ران هوارد درباره آتش‌سوزی در کالیفرنیا، و "شرلی" به کارگردانی جوزفین دکر با بازی الیزابت ماس در نقش شرلی جکسون (1966-1919) نویسنده آمریکایی و خالق داستان کوتاه "لاتاری" نیز برای اولین بار در نیویورک نمایش داده می‌شوند. همچنین از پیش اعلام شد که به مناسبت بیستمین سال نمایش فیلم "روانی آمریکایی" این فیلم در جشنواره ترایبکا روی پرده خواهد رفت.

بخش مسابقه نوزدهمین جشنواره فیلم ترایبکا شامل 10 فیلم داستانی آمریکایی، 10 فیلم داستانی بین‌المللی و 12 فیلم مستند است. به‌علاوه 16 فیلم داستانی و 20 فیلم مستند در بخش اسپاتلایت، 17 فیلم در بخش ویوپوینت، پنج فیلم در بخش نمایش‌های نیمه‌شب و 13 فیلم در دیگر بخش‌های جشنواره نمایش داده می‌شوند. بخش فیلم کوتاه با نمایش 64 فیلم از 20 کشور همراه است. انتظار می‌رفت حدود 150 هزار نفر در جشنواره امسال شرکت کنند.

جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک سال 2002 پس از حملات 11 سپتامبر برای کمک به اقتصاد منهتن راه‌اندازی شد. ترایبکا نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است. رابرت دنیرو یکی از مؤسسان و مدیران این جشنواره است.

شیوع ویروس کرونا تا الان باعث لغو تعدادی از رویدادهای هنری در آمریکا جمله SXSW، کوچلا، جشن جایزه چاپلین مرکز لینکلن، جشنواره فیلم مانتکلر شده است و به همین منوال تعدادی از شوهای تلویزیونی فعلاً اجازه حضور تماشاگران هنگام ضبط برنامه را نمی‌دهند.

تعدادی از فیلم‌ها نیز تاریخ اکران خود را به تعویق انداختند، ازجمله فیلم ترسناک "یک مکان آرام: بخش 2"، "برای مردن وقت نیست" بیست و پنجمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند و "اف 9" تازه‌ترین فیلم مجموعه سینمایی "سریع و خشمگین".