سرویس سینمایی هنرآنلاین: امسال نیز مانند سال‌های گذشته گروه‌های تولید مشغول ساخت سریال‌هایی برای تعطیلات نوروزی هستند تا بتوانند اوقات فراغت مخاطبان خود را پر کنند.

این روزها بسیاری از این گروه‌ها با وجود به شیوع بیماری کرونا، مشغول ضبط  قسمت‌های پایانی سریال‌ها هستند تا بتوانند در ایام نوروز که اتفاقا به دلیل شیوع کرونا مردم باید در خانه‌هایشان بمانند و از دید و بازدید عید هم خبری نیست، مخاطب خود را سرگرم کنند.

سریال "پایتخت 6" به کارگردانی سیروس مقدم برای پخش از شبکه یک سیما در حال تولید است و گروه به تازگی از شیرگاه به تهران رسیده تا ضبط قسمت‌های پایانی را به سرانجام برساند. سریال پرمخاطب تلویزیون که پس از فوت خشایار الوند نویسنده اصلی مجموعه برای مدتی از ساخت "پایتخت" انصراف داده بود، حالا به سرپرستی محسن تنابنده و نویسندگی آرش عباسی فصل ششم خود را تولید کرده است و قرار است طی 15 قسمت ساعت 22:15 از شبکه یک سیما روی آنتن برود. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، سیدامیرسیدزاده، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند. در این فصل بهبود فریبا که در فصل گذشته خبر از فوت او داده شده بود به همراه دو کودک آفریقایی به وطن بازمی‌گردد. از سوی دیگر نقی معمولی راننده نماینده مجلس می‌شود و همین اتفاقات بستر اصلی قصه را شکل می‌دهد.  بهتاش فریبا فرزند بهبود نیز به لیل قد و قواره‌ای که دارد سر از تیم فوتبال و دروازه بانی در می‌آورد. حالا باید دید با این حجم از اتفاقات خانواده معمولی در 15 قسمت چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد و آیا این فصل پرونده این خانواده جذاب و دوست داشتنی بسته می‌شود یا این قصه همچنان ادامه دارد!

سریال پایتخت

سریال "کامیون" با نام قبلی"قصه‌های کامیون" ساخته نوروزی شبکه دو سیماست که مسعود اطیابی آن را کارگردانی کرده است و هر شب ساعت 21:30 در 30 قسمت به روی آنتن می‌رود. داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است. این مجموعه طنز درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود. مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز، نادر سلیمانی و با معرفی علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، ماهان عبدی، کامیاب دانشپور در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. موسیقی تیتراژ این سریال نیز توسط ماکان بند که این روزها در عرصه موسیقی از  جایگاه خوبی برخوردارند خوانده شده است.

سریال کامیون

شبکه سه سیما سریال "دوپینگ" را به کارگردانی رضا مقصودی آماده کرده است که قرار است این سریال در 15 قسمت هر شب ساعت 20:45 دقیقه ازتلویزیون پخش شود. مقصودی که نخستین تجربه کارگردانی در سینما را با فیلم "خجالت نکش" پشت سرگذاشت این بار به سراغ ساخت سریالی 15 قسمتی آمده است که مضمونی کمدی – فانتزی دارد و فیلمنامه آن نیز توسط رضا مقصودی به نگارش درآمده است. شبنم مقدمی، الناز حبیبی، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد و هادی حجازی فر از جمله بازیگران این سریال هستند. «دوپینگ» هرچند توسط رضا مقصودی کارگردانی خواهد شد، اما به دلیل اینکه پروژه برای رسیدن به آنتن نوروزی شبکه سه سیما دیرتر از برنامه‌ریزی کلید خورده است، سید امیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده سریال از برزو نیک‌نژاد نیز برای تصویربرداری برخی بخش‌های سریال کمک گرفته تا با حضور غیررسمی او به عنوان کارگردان، این مجموعه به پخش قطعی نوروزی برسد.

سریال دوپینگ

و در نهایت سریال "میانبر" ساخته یزدان فتوحی و امیرنوری در 30 قسمت تولید شده و قرار است هر شب ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش شود. سریالی  در ژانر طنز و با رویکرد مسئله "انتخاب" درباره داستان‌هایی است که برای چند خانواده ساکن در یک آپارتمان رخ می‌دهد. این سریال در صدا و سیمای مرکز البرز تولید شده است و غلامرضا نیکخواه، کمند امیر سلیمانی، محمود جعفری، سیاوش رچاغی‌پور، شهین تسلیمی، حمید نیک نبرد، آرش نوذری و اشکان اشتیاق در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.